Future Adventures dagen uit, schudden op en zetten je AAN!Future Adventures dagen uit, schudden op en zetten je AAN!
Back Back Nieuws

Future Adventures dagen uit, schudden op en zetten je AAN!

24 februari 2023

Wanneer word je als bedrijf, team of persoon nu écht uitgedaagd? Veel te weinig, vindt Marjolein Kellerhuis van GenietMee. Terwijl: de learnings liggen op straat! Letterlijk: in de rafelrandjes van een innovatieve (internationale) stad, in de handen van creatieve ondernemers. In andere branches en buiten de business as usuals.  ‘Je kunt veel meer uit je event halen door een gelaagde experience neer te zetten’, daar is ze 100% van overtuigd. Dit inzicht leidde tot de Future Adventures, een nieuw concept dat ze samen met Business Trendwatcher Maaike Bruggeman aan het uitrollen is, voortbordurend op het succes van de Trend Adventures die ze eerder samen organiseerden. ‘De Future Adventures in o.a. Stockholm en Kopenhagen zijn écht bedoeld voor innovatieve bedrijven en teams die in beweging gebracht willen worden met een speciaal maatwerkprogramma.’ Laat jij je uitdagen?

Ze hebben aan één woord genoeg. Tijdens de organisatie van de Trend Adventures die ze samen organiseerden, zijn ze perfect op elkaar afgestemd, vertelt Marjolein over de samenwerking met Maaike Bruggeman. ‘Ik doe de organisatie, Maaike is van de inhoudelijke en bedrijfsstrategische kant. ‘Uit het enorme succes en de enthousiaste reacties van de ondernemers die meegingen met de Trend Adventures, concludeerden dat we dit concept ook moeten gaan inzetten als Future Adventures voor bedrijven. Zo gezegd zo gedaan!

Non stop stroom van creatieve input

Veel evenementen en brainstormsessies blijven regelmatig hangen in opppervlakigheid, vindt Marjolein. Het waarom is voor haar dan ook zo klaar als een klontje: met een gelaagde experience kunnen teams in korte tijd heel veel leren. Tijdens de Future Adventures treed je buiten je bubbel en leer je brancheoverschrijdend van businesscases, andere bedrijven en innovatieve ondernemers; kijk je met een andere bril naar strategische & innovatieve vraagstukken, samenwerking en mogelijkheden; is er alle ruimte voor fun én zorgt de non stop stroom van creatieve input en breinvoer voor een enorme berg nieuwe energie, bubblyness en nieuwe kansen.

Deelnemers worden compleet opgeschud

Tijdens de Future Adventures ga je op avontuur. Naar Kopenhagen – Malmö, Stockholm, Zurich of Berlijn. Innovatieve steden die op bepaalde vlakken vooroplopen én een rafelrandje hebben, waardoor ze bijdragen aan het doel van de Future Adventure. Marjolein: ‘Het hele programma ben je letterlijke en figuurlijk in beweging, alles past binnen het concept. Samen ontdekken en ervaren, teams en ondernemers zijn na deelname aan onze Future Adventures compleet opgeschud. Je wordt echt uitgedaagd hoor, het is niet zomaar een funtripje ofzo’, lacht ze. ‘En nee, dat is inderdaad niet geschikt voor iedereen. Sta je daar niet voor open, dat zijn de Future Adventures niet voor jou. De deelnemers zijn over het algemeen ondernemers en bedrijven die niet voor de standaard gaan, op een andere manier naar hun business willen gaan kijken, uitgedaagd willen worden en die snel keuzes maken.’

Brainfood

Klinkt goed? ‘Natuurlijk gaan we eerst goed met elkaar in gesprek’, legt Marjolein uit. ‘Dit type event vraagt om een hele nauwe samenwerking. Welke vraagstukken en uitdagingen heb je als bedrijf? Waar wil je mee aan de slag? Alles is maatwerk en het event zelf is een constant proces van aanpassen en evalueren. Dat maakt het ook zo verschrikkelijk leuk om te organiseren.’ De Future Adventures starten bovendien al vóór vertrek met brainfood. In de pre-event fase worden de deelnemers al helemaal meegenomen. Hoe? Dat houden we nog even een verrassing, maar dat het activerend is, daar kun je wel vanuit gaan!’

‘Er is op dit moment een enorme crisis gaande en die biedt in onze ogen ook enorm veel kansen. Met dit concept bieden we een enthousiasmerende tegenhanger van brainstormsessies in een standaard meetingroom. De Future Adventures zijn zéker niet passief en brengen echt verandering teweeg. Ik ben van mening dat je met dit soort type events, zó veel meer bereikt. Het is een fantastische kans om met het bedrijf op avontuur te gaan en de toekomst naar het nu te halen.

Tekst: Mahlee Plekker

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!