Funtab maakt succesvolle entree in Jimmy Woo Funtab maakt succesvolle entree in Jimmy Woo
Back Back In de spotlights

Funtab maakt succesvolle entree in Jimmy Woo

29 december 2023

Ken je de Funtab al? Steeds meer bezoekers van evenementen, festivals en beurzen zullen een bevestigend antwoord geven. Zo debuteerde Funtab eind november in de evenementenwereld tijdens het druk bezochte Festivak 2023 in het Belgische Mechelen. Voor de trouwe bezoekers van ‘Superfuture’ avonden in de exclusieve nachtclub Jimmy Woo in Amsterdam zijn de gepersonaliseerde Funtabs al bijna niet meer weg te denken. 

‘We kregen reacties zoals: ‘Ik heb zoiets nog nooit gezien’ en ‘Kun je deze tabs online bestellen?’ Dat is natuurlijk erg leuk om te horen’, aldus Lennart Duijvelaar, CEO van Funtab. Volgens hem is de samenwerking met Jimmy Woo nog maar het begin in de uitgaansscene. ‘Gezien de onvergetelijke ervaringen verwachten we dat gepersonaliseerde Funtabs in de toekomst kunnen uitgroeien tot een belangrijk onderdeel van uitgaansgelegenheden over de hele wereld.’

Interactie

De samenwerking tussen Funtab en Jimmy Woo begon met het gezamenlijk doel om de clubervaring te verrijken. Jimmy Woo staat bekend om zijn ongeëvenaarde sfeer, baanbrekende muziek en trendsettende feesten. Met een missie om gasten een onvergetelijke ervaring te bieden, zocht Jimmy Woo een manier om de interactie met het publiek te verbeteren en tegelijkertijd de exclusiviteit van de club te behouden. Duijvelaar: ‘De ‘Superfuture’ Funtab past perfect in dit plaatje. Deze gepersonaliseerde Funtabs zijn zogeheten Reveal Tabs. Op de voorkant staat het logo van Superfuture maar na een paar seconden eroverheen plassen verschijnt de tekst ‘What is your Superfuture.’ Het leidde tot veel gesprekstof en uitingen van verrassing.

Hoe werkt een Funtab ook al weer?

Een Funtab is gemaakt van onschadelijk, afbreekbaar poeder en is universeel toepasbaar door een speciale tablethouder in het urinoir. De gebruiker plaatst een Funtab eenvoudig zonder de houder te hoeven aanraken, want je kunt een Funtab positioneren door deze tussen duim en wijsvinger te houden en vervolgens los te laten in de rand van de houder. Daarna plas je eroverheen met als doel de Funtab in één enkele plasbeurt weg te krijgen. Plezier gegarandeerd!

Grote toekomst in de uitgaanswereld

Wat Funtab betreft is de samenwerking met Jimmy Woo slechts het begin van een veelbelovende toekomst in de uitgaanswereld. Gepersonaliseerde Funtabs zullen naar verwachting een belangrijk onderdeel worden van uitgaansgelegenheden over de hele wereld en bezoekers een ongeëvenaarde en steeds weer verrassende ervaring doen beleven. Zeg nu zelf, wie wil dat nu niet?

Evenementensector

Voor organisatoren van festivals en evenementen liggen er ook prachtige kansen, zoals zij opmerkten bij Festivak, dé vakbeurs voor de publieksevenementenbranche. De opvallende stand van Funtab - met haar kleurrijke 3D-geprinte tabletten - trok veel aandacht. De onverwachte en nieuwe vorm van entertainment met gepersonaliseerde Funtabs biedt kansen voor sponsors en adverteerders. Funtab is een prachtig voorbeeld van guerrilla marketing en uitermate geschikt om een reclameboodschap beter onder de aandacht te brengen. De eenvoudige distributie op verschillende locaties, uit te breiden met de optie voor winacties, maakt Funtab aantrekkelijk voor adverteerders op zoek naar innovatieve promotiemogelijkheden.’ Het loont dus Funtab op te nemen in de marketingmix bij toekomstige edities van evenementen. De voornaamste doelgroep zijn jonge mannen, die lastig te bereiken zijn met passieve marketinguitingen maar des te beter met Funtab. Maar ook vrouwen worden getriggerd door de verhalen over de gebruikswijze en het resultaat. Duijvelaar: ‘Met een Funtab zijn gebruikers tien seconden of meer volledig gefocust op de uiting. Bovendien vindt men het leuk, wordt erover gepraat en wordt het onthouden. Precies wat je als marketeer wil!’

Tekst: Johan van Dien

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!