Funtab brengt het beste van reclame en entertainment samenFuntab brengt het beste van reclame en entertainment samen
Back Back Nieuws

Funtab brengt het beste van reclame en entertainment samen

30 oktober 2023

Heb je ooit gedacht dat een toiletbezoek tijdens een festival, feest of event echt zou uitnodigen en als organisator zelfs op een ludieke manier commerciële kansen geeft? Met Funtab gebeurt dat zeker. Lennart Duijvelaar en Menzo Havenga zijn de bedenkers van dit innovatieve product dat (jonge) mannen entertaint tijdens het gebruik van een urinoir, en adverteerders een nieuw ‘display’ en ‘touch point’ biedt om publiek over de hele wereld te bereiken: een kleurrijke 3D- geprinte tablet om kapot te plassen!

 

Hoe werkt een Funtab?              

Heel simpel. Een Funtab is gemaakt van onschadelijk, afbreekbaar poeder en is universeel toepasbaar door een speciale tablethouder in het urinoir. Je plaatst een Funtab eenvoudig zonder de houder te hoeven aanraken, want je kunt de Funtab positioneren door deze tussen duim en wijsvinger te houden en vervolgens los te laten bij de rand. Daarna dien je er overheen te plassen met als doel de Funtab in één enkele plasbeurt weg te krijgen. Veel pret en een geheel nieuwe ervaring tijdens een festival, feest of event zijn gegarandeerd! 

Activatiemarketing

Volgens Lennart is Funtab een geweldige, nieuwe marketingtool om een merk of boodschap op een speelse manier langdurig aandacht te geven. ‘Een Funtab kun je personaliseren met afbeeldingen en tekst naar keuze en hiermee kun je als organisator of locatiebeheerder geld  verdienen met sanitaire voorzieningen die normaal gesproken geld kosten. Funtab kan door ieder reclamebureau en voor vele adverteerders worden ingezet. Op onze site staan mooie voorbeelden van gave campagnes met Funtab. Je kunt Funtabs met speciaal ontworpen dispensers verstrekken nabij de urinoirs, of mannelijke bezoekers een Funtab uitdelen bij entree, bar of via een promoteam. Eén ding is zeker: gebruik van Funtab tijdens een feest of event zorgt voor entertainment en positieve gespreksstof.’ 

Winacties

Als extra biedt Funtab de toevoeging van een winactie met een compleet campagne- managementsysteem gebaseerd op singletabletverpakkingen met unieke codes en een Prijs Checker Tool op de website om te zien of/wat er gewonnen is. Dit verhoogt de betrokkenheid van bezoekers en zorgt er bovendien voor dat ze terugkomen om opnieuw hun geluk te beproeven, waarbij anderen in hun enthousiasme worden meegenomen. Automatisch worden naar keuze namen en emailadressen verzameld voor de adverteerder voor gebruik in toekomstige marketingacties. Lees hier meer over Funtab winacties!

Purple Festival

Onder meer bezoekers van het Purple Festival in Tilburg konden deze zomer al kennismaken met Funtab. Lennart: ‘Zonder uitzondering is iedereen erg enthousiast. De voornaamste doelgroep zijn mannen tot circa 35 jaar, maar ook vrouwen zijn zeker benieuwd naar de verhalen, de gebruikswijze en het resultaat. ‘Kon ik maar eventjes man zijn’, is een veelgehoorde uitspraak. Het is dan ook een kwestie van tijd voordat Funtab de markt veroverd.’  

Over de Funtab

Een Funtab zorgt voor nieuw entertainment en reclame. De kleurrijke 3D-geprinte tabletten zijn ontworpen om een glimlach op het gezicht van elke man te toveren tijdens een urinoirbezoek. Het doel? Plas de Funtab weg in één enkele plasbeurt en heb plezier tijdens een alledaagse bezigheid. Funtabs zijn ontworpen voor feesten en festivals. Met Funtab kun je allerlei merk-, informatie en bewustwording campagnes initiëren voor de doelgroep (jonge) mannen. 

Tekst: Johan van Dien

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!