Fun en connectie staan centraal bij vergaderconcept Leonardo Hotels Fun en connectie staan centraal bij vergaderconcept Leonardo Hotels
Back Back Locaties

Fun en connectie staan centraal bij vergaderconcept Leonardo Hotels

17 november 2023

Inspirend, stijlvol en gastronomisch. Om betekenis te geven aan een meeting of event, spelen deze factoren in combinatie met persoonlijk contact een essentiële rol. Om die reden heeft Leonardo Hotels een nieuw vergaderconcept ontwikkeld, waarbij het volledig draait om inspiratie en connectie. We spraken met Anita de Jager-Brown, head of department meetings and events en Marit de Vlaam, director marketing en communications, over hoe het team van Leonardo Hotels zowel in de guest- als de buyer journey, bijdraagt aan pure verbinding.

Connectie maken

‘Het vergaderconcept ‘Now We’re Talking’ lanceerden we afgelopen voorjaar en nu, enkele maanden later, kunnen we met trots zeggen dat het heel positief en enthousiast wordt ervaren’, aldus Marit. ‘Het vergaderconcept is ontstaan om tegemoet te komen in de groeiende behoefte naar connectie’, vult Anita aan. ‘We zien nog steeds, na Covid, dat men op zoek is naar oprechte verbinding. Binnen bedrijven wordt nog steeds veel hybride gewerkt en wanneer je dan samenkomt, wil je écht connectie maken. De covidperiode is hierin wel echt een kantelpunt geweest. Nog steeds is inhoud geven aan een bijeenkomst belangrijk, maar het voert niet meer de boventoon. Dé echte betekenis aan een bijeenkomst ligt in de contacten die je maakt.’

Guest journey

Binnen het nieuwe vergaderconcept draagt Leonardo Hotels, op elke locatie, op een laagdrempelige manier bij aan die connecties. Er wordt zowel gekeken naar de guest- als de buyer journey. Marit: ‘Binnen de guest journey willen we bijvoorbeeld gesprekken op gang brengen, middels conversation starters of quotes die op tafel staan om te prikkelen. Maar ook door tijdens een break even een spelletje met elkaar te doen onder het genot van een goede kop koffie. Het draait allemaal om een passende, unieke beleving. Bij bijeenkomsten is er bijvoorbeeld altijd een live cooking moment, zodat je als gast ook daadwerkelijk in gesprek kunt gaan met de chef over wat er wordt bereid. We werken niet met een standaard banqueting menu waar de meeting gast uit kan kiezen, we willen hierin uniek zijn en betrekken de chef ook om dit lokaal te houden. Dat betekent dat je in elk Leonardo Hotel een andere beleving ervaart.’

Buyer journey

Die verbinding maken begint al voorafgaand aan de bijeenkomst. Leonardo Hotels besteedt dan ook veel aandacht aan de buyer journey. Anita: ‘Naast het maken van verbinding, is er bij opdrachtgevers ook behoefte aan ondersteuning en efficiency. We willen als Leonardo Hotels een partner zijn, we denken mee om samen een fantastisch evenement neer te zetten: creëren doe je samen. Dat houdt  concreet in dat we in plaats van een email te beantwoorden de telefoon pakken en goed luisteren naar de behoefte: wat wil je uit je evenement halen en waarom? Wanneer we weten waarom je als groep bij elkaar komt en wat je wilt bereiken, kunnen wij meedenken en ondersteunen. We betrekken vervolgens ook de operatie hierbij, zodat de medewerkers ook tijdens de bijeenkomst optimaal en gastvrij aan de beleving kunnen bijdragen.’ 

Fun factor

Nog een manier om echt connectie te maken is door middel van de factor Fun. Marit: ‘Binnen ons concept hebben we goed nagedacht over manieren om ervoor te zorgen dat het niet alleen om de meeting draait, maar dat men ook in gesprek gaat over wat je daar brengt. Spelletjes kunnen hier een mooie rol in spelen, maar ook zijn er in de zalen kleine touchpoints die de factor fun versterken, zonder dat je je daardoor ineens minder serieus genomen voelt. We staan voor inspirerend en playful, zonder dat dit als kinderachtig wordt ervaren.’ Ook voor het einde jaar staan de teams van Leonardo Hotels klaar om, ter afsluiting van het jaar, betekenisvolle en inspirerende events te organiseren. Uiteraard staan ook tijdens deze bijeenkomsten connectie en verbinding in een intieme en stijlvolle setting – met regionale flair- centraal.

Tekst: Angelique Aalders

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!