Tonny DriessenTonny Driessen
Back Back Interview

FON Events: al 20 jaar de tijd vooruit

21 februari 2017

Sommige eventbedrijven begeven zich min of meer onder de radar, maar draaien al tientallen jaren moeiteloos mee. Dat geldt voor FON Events, dat al ruim twintig jaar events in allerlei soorten en maten bedenkt, ontwikkelt en organiseert. Van privéfeesten tot events voor bedrijven, instellingen en organisaties. Groot en klein, high end en recht toe rechtaan. In binnen- en buitenland.

One-stop-shop-formule

'Onze werkwijze laat zich samenvatten in één woord', zegt Tonny Driessen van FON Events; 'de one-stop-shop formule. Voor elk event stellen wij een team samen van specialisten, die het beste passen bij het project. Betrokken en gepassioneerde medewerkers, die voor het ultieme resultaat gaan. Indien nodig, huren we externe expertise in. We hebben korte lijnen met een reeks betrouwbare partners op het gebied van food, entertainment, creatieve concepting, communicatie, enzovoort. Daardoor kunnen wij een totaalproduct leveren, en ontzorgen wij bedrijven en organisaties. Ik lees hier en daar dat veel eventbedrijven tegenwoordig zo werken. Het is kennelijk een trend, maar wij doen het al tientallen jaren zo. Wat dat betreft lopen we misschien wel voorop. Alleen dragen we dat niet zo uit. Het past niet bij ons om hard op de trom te slaan. Wij zijn een no-nonsense bedrijf. Liever laten we onze opdrachtgevers stralen dan dat we onszelf op de borst slaan.'

Persoonlijk contact

Tonny Driessen vervolgt: 'Onze aanpak staat of valt met persoonlijk contact. Het moet over en weer klikken. We maken het opdrachtgevers graag gemakkelijk. Dat betekent korte lijnen, een optimale communicatie en permanente kwaliteitsbewaking. Dat scheelt voor onze opdrachtgevers een hoop geregel. Wij regelen alles voor ze, tot in de kleinste details. Dat geldt ook als bedrijven een deel van een evenement zelf organiseren en daarbij advies en ondersteuning nodig hebben van een professionele eventpartner. Ook dan staan we met hetzelfde enthousiasme en beleving klaar. Onze werkwijze slaat aan, want voor veel bedrijven werken we al tientallen jaren. Wel komen we er steeds vaker achter dat veel potentiële opdrachtgevers niet weten wat we allemaal voor ze kunnen betekenen. Het ene bedrijf belt ons voor het regelen van entertainment of het ontwikkelen van een cateringconcept, een ander bedrijf benadert ons voor de organisatie van een bedrijfsfeest, een beursdeelname of een incentive. Om voor de markt duidelijk te maken dat we een full service organisatiebureau zijn, hebben we onlangs onze website vernieuwd.'

Vernieuwde website

Op de vernieuwde site blijkt dat FON Events breed is georiënteerd: het eventbedrijf is thuis in de organisatie van allerlei soorten events, van personeelsfeesten op de bedrijfslocatie tot incentives over de grens, van intieme privéfeesten tot meetings en congressen in anders dan anders locaties. Tonny Driessen: 'Ach, weet je, elk event is een vorm van live communicatie; het is de plek waar mens en merk elkaar ontmoeten. Allerlei details bepalen of die ontmoeting het gewenste effect oplevert: het product, de locatie, catering, entertainment, styling, techniek, et cetera. FON Events slaagt er in om al deze onderdelen samen te smeden tot een event met maximale impact. Dan maakt het niet zoveel uit of het gaat om een beurs, congres, meeting of incentive. Het introduceren van een product, het activeren of binden van relaties, het motiveren of belonen van medewerkers, het vieren van een jubileum; het zijn allemaal live ontmoetingen, waar je elke keer een concept op maat voor dient te ontwikkelen, afgestemd op de boodschap en de doelgroep. Als expert in de ontwikkeling en realisatie van live ontmoetingen doen we dat al vele jaren. Voor veel bedrijven fungeren we als het ware als het verlengstuk van de afdeling Communicatie. Duurzame relaties staan of vallen natuurlijk met het leveren van kwaliteit. Kwaliteit komt altijd bovendrijven. En constante kwaliteit leveren is alleen mogelijk als je een pure passie hebt voor het eventvak. Dat zit bij ons wel goed: de drijfveer om opdrachtgevers te verrassen met effectieve events is in de afgelopen decennia zo mogelijk alleen maar groter geworden!'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!