
Ontstaan
Voor de eigen festivals werden er vanuit de Feestfabriek al jaren creatieve ideeën voor samenwerkingen met partners uitgevoerd op de Zwarte Cross. De ‘Naked Run’ met Amnesty International, de introductie van de Achterhoekse vlag samen met Grolsch en diverse (publieks)activaties met Red Bull, 3FM, Jägermeister, Rijksmuseum en EasyToys zijn slechts enkele voorbeelden hiervan. In coronatijd moest de Feestfabriek, net als de rest van de sector, noodgedwongen zoeken naar andere manieren om inkomsten te genereren.
Erfenis
De creativiteit die nodig is om een merk als de Zwarte Cross, Mañana Mañana of Nozem Oil in de lucht te krijgen én te houden is niet meer voorbehouden aan die merken alleen. Het ondernemen tijdens de coronacrisis zorgde voor positieve opdrachten en voor de opmaat naar een creatief bureau. De Feestfabriek is hier tot op heden niet mee naar buiten getreden, maar wil vanaf nu actief doorpakken met naam en logo en ook nieuwe medewerkers aan zich gaan binden. Een geluk bij een ongeluk van deze pandemie is dus dat de Feestfabriek er met de lancering van een nieuw creatief bureau een eigenzinnig merk erbij heeft. CARBID!
Op de website van CARBID is te lezen: ‘CARBID levert creativiteit van kop tot staart. Een uniek en verrassend concept dat – vaak met humor – reuring veroorzaakt, op maat gemaakt voor merk en consument. Een creatieve explosie. We heten natuurlijk niet voor niets CARBID!’
Actie, bewustwording, opschudding
CARBID zoekt in een samenwerkingspartner naar originaliteit, ondernemerschap en ambitie. Het streven is om op een gastvrije en positieve manier spraakmakende ideeën te verzinnen voor merken en campagnes. Vanuit een wilde creatieve brainstorm naar verrassende concepten en content in diverse vormen, die aanzetten tot actie, bewustwording of opschudding.