Back Back Nieuws

Feedback eventmanagers basis voor nieuwe versie eventcommunicatie tool Momice

18 juni 2015
Na 1,5 jaar live te zijn, lanceert Momice een totaal vernieuwde tweede versie van haar alles-in-1 eventcommunicatie tool. De 2.0 variant heeft een compleet nieuw design en tientallen nieuwe functionaliteiten.

Momice helpt event-organisatoren bij het eenvoudig en efficiënt beheren  van alle communicatie rondom zakelijke events met een alles-in-1 eventcommunicatie tool. Voor de organisator betekent dit vanuit één omgeving de uitnodigen, registraties en enquêtes beheren. Voor de bezoekers een handige eventwebsite met alle relevante informatie. 

Vóór eventmanagers, dóór eventmanagers
De eerste versie werd gebouwd op basis van eigen ervaringen en vanaf de eerste dag dat Momice live ging (september 2013), heeft het team feedback gevraagd van eventmanagers. De gebruikers leverden veel input tijdens evaluaties, maar ook tijdens Momice Live Events waarin ze gezamenlijk bespraken hoe ze de tool konden optimaliseren. Op basis van die feedback is de de 2.0 versie ontwikkeld. Rutger Bremer, mede-oprichter van Momice legt uit: 'In juli 2014 hebben we alle feedback geanalyseerd en zijn we helemaal opnieuw begonnen. De workflow is hetzelfde gebleven, maar verder hebben we elke functie geoptimaliseerd en nieuwe features toegevoegd'.

Nieuw: de eerste offline eventwebsite
De 2.0-versie beschikt over een offline-variant: de eventwebsite voor de bezoekers kan nu ook zonder internetverbinding getoond worden. Voor bezoekers van een event is dit een hele vooruitgang; op sommige locaties was sprake van een slechte (of soms helemaal geen) internetverbinding waardoor de bezoeker geen beschikking had over eventinformatie. Momice is de eerste event-webapp die dit probleem voor haar gebruikers oplost. Verder zijn bestaande events nu door de eventmanager in één klik te dupliceren, kan de eventmanager nu schakelen tussen de verschillende modules en is er in de nieuwe tool ruimte voor een contact- en sprekers pagina.

Strak design, eenvoudige analyses
De tool heeft een compleet nieuw design gekregen; de look en feel is intuïtiever en strakker. Ook het design van de eventpagina voor de bezoekers is geüpdatet. In het registratieoverzicht is nu duidelijk zichtbaar welke bezoekers gereageerd hebben en waar follow-up nodig is. Ook de mailingmodule kreeg een flinke upgrade: er zijn custom velden toe te voegen aan iedere mailing en alle mailings zijn responsive (het ontwerp past zich automatisch aan iedere schermgrootte aan). Tot slot biedt de nieuwe tool veel mogelijkheden tot analyse, door de uitgebreide statistieken over mailings (afgeleverd, geopend, bounce-rate), websitebezoeken, enquêtes en registraties - waardoor het event nog beter kan worden gemonitord.

Conclusie: meer efficiency voor eventmanagers
Momice heeft met de nieuwe update de lat voor eventcommunicatie nog iets hoger gelegd. De white label tool is efficiënter in gebruik en in te zetten voor ieder type event. Bremer: 'Ik wil de eventmanager helpen zo efficiënt mogelijk te werken. Hoe meer tijd de eventmanager bespaart op de eventcommunicatie, des te meer tijd er overblijft voor de productie van het event.' 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!