UP Events: ‘We hebben laten zien dat we extreem slagvaardig zijn'UP Events: ‘We hebben laten zien dat we extreem slagvaardig zijn'
Back Back Nieuws

UP Events: ‘We hebben laten zien dat we extreem slagvaardig zijn'

23 september 2020

In februari bracht High Profile Events nog een bezoekje aan UP Events in Amsterdam-West. Er stond een weelderige zomer voor de deur. Maar 2020 liep anders. Met hun Can Do mentaliteit wisten ze het hoofd boven water te houden. Hoe gaat het nu met UP Events? Pim ten Broeke neemt ons mee door de afgelopen maanden.

Tijdens de lockdown hebben ze bij UP Events zeker niet stilgezeten. Sterker nog, ze zijn hard aan de slag geweest om het terrein te upgraden. Pim: ‘Het was een heftige tijd, zeg. Maar inmiddels zitten we weer boordevol energie!'

 

Terrein upgraden

'Alle kantoormedewerkers werkten vanuit huis natuurlijk’, vertelt hij. ‘Maar met een maximumaantal mensen op de vloer zijn we aan het werk gebleven met allerlei klussen. Zo hebben we een nieuwe BBQ Bar gebouwd. Ook hebben we het Archery Tag veld vernieuwd, veel houtwerk opnieuw geverfd, de loodsen een upgrade gegeven en nog talloze andere klussen gedaan. Natuurlijk hielden we hiermee zoveel mogelijk mensen aan het werk. Maar waar normaal gesproken alle aandacht bij onze klanten ligt, lag deze nu even helemaal op verbeteringen en veranderingen doorvoeren op het terrein.’

Project Arrow zinderend succes

Met de kantoormedewerkers is UP Events gaan nadenken over wat ze allemaal konden doen om UP Events hier doorheen te trekken. Pim: ‘In plaats van een BHAG gingen we aan de slag met ons Weekly Audacious Goals. Dat leverde veel ideeën op. Onze online teambuilding game Project Arrow bijvoorbeeld. Een zinderend succes waar we nu al de komende winter volop opdrachten voor hebben staan. Daar zijn nog 3 online games naast gekomen, dus we hebben binnen no-time ons aanbod aan kunnen passen aan deze plotselinge verandering in de markt.’

UP West Amsterdam

Rustig opstarten was er daarna niet bij. ‘Nee, totaal niet’, zegt Pim. ‘Volledig knallen. Vanaf het Meikamp voor kids tot en met 1 juni waarop de terrassen opengingen. Hiermee konden we onze salespijlers richten op andere doelgroepen. Of misschien wel: meer specifieke klantsegmenten. Zo is UP west Amsterdam gelanceerd, vlak voor 1 juni. Compleet met menu van eigengemaakte burgers en een nieuwe bestelprocedure. Daarnaast hebben we veel aandacht besteed aan de communicatie van ons Zomerkamp voor kinderen van 8-13 jaar. Deze aanmeldingen gingen werkelijk door het dak; maar liefst 2,5 x meer boekingen dan vorig jaar.’

Online of hybride events

Ondertussen liep Project Arrow supergoed en begonnen bedrijven het weer aan te durven om een sportieve activiteit bij UP Events te komen doen. Pim: ‘We hebben sportclubs benaderd om bij ons een clubdag te organiseren. We hebben een goed concept staan voor het organiseren van online of hybride events. Zo kunnen we een complete studio voor inrichten met livestream. Bij de thuisdeelnemers kunnen we vervolgens de lunch laten bezorgen. Je moet ook gewoon íets gaan doen, om het hoofd boven water te kunnen houden. Stil zitten en je zorgen maken, is voor ons gewoon geen optie. Met dit type evenementen en activiteiten blijven we dicht bij onszelf en onze kwaliteit.’

Can do!

Ondanks de positieve insteek is ook UP Events niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Pim: ‘Helaas hebben we van een deel van de collega’s afscheid moeten nemen. Een hele verdrietige beslissing. Maar iets anders is gewoon niet mogelijk. Vreselijk. Het bedrijf moet de winter overleven en volgend jaar weer opnieuw gaan bouwen. Dat lukt vast, want de can do mentaliteit zit hier ingebakken. We bereiden ons alleen wel voor op een lastige winter qua bezetting. We móeten wel. Onze medewerkers zijn erg betrokken bij het bedrijf en we hebben het samen zo ingericht, dat we niet hoeven in te leveren op kwaliteit.’

Lean & mean

Mooie dingen hebben ze ook geleerd de afgelopen maanden. Pim: ‘Dat UP Events heel flexibel is. Dat we binnen 2 weken een nieuw concept als UP west kunnen neerzetten. Omdat niemand kan voorspellen hoe het in november – januari gaat zijn, moeten we daarnaast lean & mean blijven. We hebben wederom kunnen laten zien dat we extreem slagvaardig zijn. Moet er een online game komen? Dan gaan we dat nú maken. Willen we een andere doelgroep benaderen? Dan gaat de volgende dag nog een mailing eruit. Altijd met oog voor detail, zodat dit altijd van hoge kwaliteit is. En tot slot; dat we nog steeds op de juiste weg zijn. Als jonge scale-up staan we tussen de grote jongens en tellen we mee. We hebben een sterke groeistrategie. En die gaat ons straks helpen weer terug te komen op het niveau van begin dit jaar. Let maar UP.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!