Events in Business; verbinden is de kracht van succesEvents in Business; verbinden is de kracht van succes
Back Back Nieuws

Events in Business; verbinden is de kracht van succes

20 januari 2020

Events in Business neemt het organiseren van evenementen serieus. Serieus met een knipoog weliswaar, want het team van Events in Business heeft enorm veel plezier in wat zij doet. Misschien is dat wel het geheim achter het succes. Het is een en al passie. Passie gecombineerd met kennis en ervaring.

Events in Business is al jarenlang actief in de evenementenbranche en kan zich bogen op een prachtige orderportefeuille. Met een bescheiden, maar enthousiast opererend team neemt Events in Business elk te organiseren evenement of congres, uiterst serieus. Groot of klein(er), dat maakt geen enkel verschil. Daarbij gaan zij veel verder dan de gemiddelde concurrent. Verder dan de perfecte planning en de uitvoering daarvan. Daarbij is verbinding, volgens Herman Dummer, creatief directeur van Events in Business, de kracht van het succes. Die verbinding begint vanaf de eerste ontmoeting. Er moet een klik zijn.

Dutch Media Week

Een van de evenementen waar Events in Business onlangs opnieuw haar visitekaartje mee afgaf, is de perfect verlopen Dutch Media Week. Een festival dat bestaat uit 32 evenementen van groot tot klein, waar Events in Business samen met Beeld en Geluid initiator en uitvoerend producent van is. Dutch Media Week heeft van 4 tot en met 13 oktober 2019 een recordaantal van maar liefst 50.000 bezoekers naar Hilversum getrokken. Dat betekent een groei van 25% ten opzichte van vorig jaar. Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland waar bijzondere en actuele verhalen van en over media worden verteld. Voor jong tot oud en gebruiker tot mediamaker.

Het publiek genoot onder meer in groten getale van de exclusief geopende studio’s van vele omroepen en mediapartijen tijdens de Open Studio Dagen (onderdeel van Dutch Media Week) en de mediaprofessionals kwamen massaal naar het Media Park voor onder andere de MOJO Conference waarbij wereldberoemde nieuwsmakers lieten zien hoe je met je mobiele telefoon serieuze journalistiek kunt bedrijven. Ook de uitreiking van de Online Radio Awards en Het Grote 100 Jaar Radio Festijn werden goed bezocht.

'Wij geloven erin dat elk evenement een eigen verhaal vertelt, en nog belangrijker dat het interactie en verbinding creëert tussen alle deelnemers.'

Maatwerk

Een van de grootste krachten van Events in Business is dat zij elk evenement benaderen als het belangrijkste evenement dat zij ooit hebben georganiseerd. ‘Voor de klant is dat tenslotte zo en dat gevoel moet aansluiten bij de wijze waarop het evenement wordt neergezet’, aldus Jan Douwe Rekers, compagnon van Herman en verantwoordelijk voor de operatie.

Per evenement wordt er bepaald welke stappen er nodig zijn om het event vorm te geven. Co-creatie noemen ze dat bij Events in Business. Zij nemen de adviserende en organiserende rol en de opdrachtgever is en blijft eigenaar van de inhoud. Tenslotte is het evenement voor de klant een moment met enorm veel impact. Het is het middelpunt van zijn marketingcampagne en onderdeel van een livecommunicatiestrategie.

Verbinding, passie en creativiteit

Door > Hanneke Tinor-Centi

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!