Back Back Nieuws

Eventive Business Events lanceert interactieve eventtool

13 februari 2008
Eventive Business Events lanceert in samenwerking met Wilma Vervoort van Interactive Acts een interactieve eventtool voor de evenementenbranche: het Event Support Centre. Met deze tool zijn evenementbezoekers op uiteenlopende manieren actief te betrekken bij evenementen. Dit versterkt de communicatieboodschap en helpt bij het in contact komen met de doelgroep. Eventive lanceerde en demonstreerde de multifunctionele eventtool tijdens het EvenTips Live Event op 6 februari.

Het Event Support Centre is een netwerk van pc’s, vergadersoftware en een beamer. Hiermee kunnen groepen eventdeelnemers direct en effectief onderling communiceren. Door bijvoorbeeld hun mening te geven op een stelling, bedrijfsresultaten of nieuw beleid. Hun opinie is direct inzichtelijk in onder andere grafieken, en taart- en staafdiagrammen. Sprekers en deelnemers kunnen hier onmiddellijk op inspelen. Zo verhoogt de tool de interactiviteit, betrekt deelnemers actief bij evenementen en versterkt de communicatieboodschap. Het Event Support Centre is bovendien op uiteenlopende manieren inzetbaar. De software is namelijk uitermate geschikt voor verschillende events zoals vergaderingen, brainstorms en beurzen, ongeacht het aantal deelnemers, voor elk denkbare doelstelling.


Goodwill en resultaat

Het is een uitdaging een succesvol event te organiseren. Beoogde deelnemers hebben het druk, ontvangen veel uitnodigingen en melden zich gemakkelijk af. De eventtool maakt een event leuker en interessanter voor deelnemers. Daarnaast levert de tool organisatoren zowel goodwill als meetbare resultaten op. Dankzij het Event Support Centre kunnen ze elke reactie, mening en discussie tijdens het event en achteraf inzien en analyseren. Zo vergroten organisatoren hun inzicht in de doelgroep en kunnen ze met toekomstige evenementen nog beter inspelen op de behoefte van de doelgroep.

Mariëlle van der Zouwen, Managing Director van Eventive Business Events: “Interactie is hot. Dat bleek maar weer eens tijdens het EvenTips Live Event. Verschillende verrassende interactievormen passeerden hier de revue, waaronder die van het Event Support Centre. Het thema ‘Interactie’ sloeg duidelijk aan. Eventive liet zien dat je het succes van je evenement vergroot door interactieve elementen."

"Het registratietraject maakte de bezoekers al nieuwsgierig en de sms de ochtend van het evenement, met het verzoek met één van de andere bezoekers te praten, zorgde voor een sociale verplichting en betrokkenheid. Bij binnenkomst werden de gasten ontvangen door de Ridders van NU, waardoor de stemming er meteen in zat. De Ridders maakten het netwerken makkelijker door een aantal netwerkoefeningen te doen. De aanwezigen grepen deze mogelijkheid om nieuwe contacten te leggen met beide handen aan.”

”Maar ook tijdens de workshops stond interactie centraal. Zo kwam het verschil tussen dialoog en discussies aan bod, kon men zelf het Event Support Centre uitproberen en werden online mogelijkheden voor onder andere bezoekersregistratie gepresenteerd. En we blijven verrassen, want ook na het evenement zullen we laten zien wat het interactief bezig blijven met de doelgroep voor effect heeft. We laten onze eigen doelgroep de voordelen van de interactieve middelen dus zelf ervaren.”

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!