Back Back Nieuws

Eventive Business Events laat vernieuwde MSN persoonlijk beleven

11 december 2014
Microsoft Nederland schakelde Eventive Business Events in voor de lancering van het compleet vernieuwde MSN. Doel was om het vernieuwde contentplatform onder de aandacht te brengen bij gebruikers en adverteerders via een live experience. Eventive was verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling en de uitvoering van het event. De perfecte locatie vond Eventive in De Hallen Studio’s in Amsterdam, waar op 9 oktober 2014 ruim 160 mediaprofessionals zijn ondergedompeld in de wereld van het nieuwe MSN.

Microsoft stelt met MSN de gebruiker in staat één webpagina te creëren met alle content die hij of zij interessant vindt. Deze content is te rangschikken op basis van voorkeurscategorieën van een gebruiker, zoals Sport, Eten & Drinken, Reizen en Nieuws – en dat op elk denkbaar apparaat. Voor adverteerders ligt hier een grote kans: zij zijn zo in staat altijd passende advertenties op het juiste moment aan hun doelgroep te tonen.

Concept van het event
De voordelen van het nieuwe MSN vertaalde Eventive direct in een eventconcept, bedoeld voor Nederlandse mediabureaus. Bezoekers konden vier van de acht MSN-categorieën live ervaren. In vier, in de uitstraling van een voorkeurscategorie gedecoreerde, conceptrooms waren demo´s te zien op diverse Microsoft Devices. De bezoeker stapte daar in de wereld van zijn persoonlijke voorkeurscategorie om te ervaren hoe die er in het nieuwe MSN uit ziet.

Tot in de puntjes
De beleving van een persoonlijk op categorieën in te richten MSN was tijdens deze launchparty tot in de puntjes doorgevoerd: van de aankleding van de locatie, de conceptrooms tot de catering. En van tenniskauwgombal in lijn met categorie ‘Sport’ tot lettersoep behorend bij ‘Nieuws’. Bovendien viel in alle hapjes een link met een categorie te ontdekken. De presentatie van hapjes en drankjes vond ook plaats op herkenbare elementen, zoals een wereldkaart, cloche, tennisracket en diverse sportattributen.

Boodschap
Jean Pierre Cremers, Trade Marketing Lead Benelux van Microsoft: ‘MSN anno 2014 is niet meer wat het in de beginjaren was. Met alle technische mogelijkheden van nu bieden we met het platform de gebruiker een geheel persoonlijke ervaring. Om ook adverteerders hiervan op de hoogte te brengen, vroegen we Eventive om hulp. Eventive vond een creatieve manier om deze doelstelling te vertalen naar een live experience waarin onze boodschap tot uiting kwam. Niet alleen door het bedenken van het concept, maar ook dankzij de sterke realisatie heeft Eventive deze klus geklaard.’

Mariëlle van der Zouwen, managing director van Eventive Business Events: ‘We hebben deze uitdaging om een online platform offline te laten ervaren met beide handen aangepakt. Door de combinatie van een nieuwe hotspot, de conceptrooms met MSN-demo’s en de subtiele doorvertaling van de categorieën in kleine details in een compacte launchparty wisten we de doelgroep volledig onder te dompelen in het nieuwe MSN.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!