100-Jarig jubileum BMW100-Jarig jubileum BMW
Back Back Eventcase

EventCase: 100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2

18 april 2017

Overal en elke dag vinden er noemenswaardige events plaats, georganiseerd door de krachtige Nederlandse evenementenbranche. Tevreden opdrachtgevers die hun doelstelling bereikt hebben, gasten die met een blijvende herinnering naar huis gaan en bureaus en locaties die kunnen terugkijken op een succesvol geproduceerd evenement. Wij vinden het de moeite waard om die events – klein, groot, met een kenniselement of juist fun, spraakmakend, intiem of spectaculair – een plek te geven op Events.nl in de rubriek EventCase.

Naam evenement » The next 100 years
Soort evenement » 5-Daags bedrijfsevent
Opdrachtgever » BMW Group Nederland
Evenementenbureau » AVK Brand Events
Datum evenement » september 2016
Locatie » Hangaar2
Doelgroep » Dealers, klanten, prospects en andere relaties
Aantal gasten » 650 gasten per dag

100 Jaar BMW

Het 100-jarig jubileum van BMW in 2016 was een mooie gelegenheid om het merk te laden, loyaliteit te honoreren en de doelgroep mee te nemen in de wereld van BMW Group en die van de merken BMW en MINI in het bijzonder. BMW AG organiseerde ter gelegenheid van dit jubileum de BMW Vision 100 Years Tour en bezocht hiermee vier wereldsteden. De overige landen mochten de viering van dit jubileum op eigen wijze vormgeven, zo ook Nederland.

The next 100 years

Het merk BMW belichaamt puur rijplezier – in het verleden, heden en in de toekomst. Vanuit deze fascinatie voor rijplezier wilde BMW Group Nederland de doelgroep in een spectaculaire viering meenemen door het verleden, het heden en de toekomst. Vijf avonden konden BMW dealers met hun relaties genieten van een avond vol show, rijke BMW historie en de toekomst van mobiliteit. Een element dat hierin niet mocht ontbreken was de unieke preview van de nieuwe BMW 5 Serie en de nieuwe MINI Countryman. Er was ook volop gelegenheid om te netwerken in de diverse speciaal gecreëerde sfeervolle dealercorners.

Naast de showavonden werd de locatie overdag gebruikt voor diverse andere evenementen van de merken BMW en MINI. Het concept, de ruimtes en faciliteiten waren ingericht op een snelle transitie tussen de dagevents en de showavonden. Het was een grote productie, per draaidag was er een crew van meer dan 100 personen aan het werk voor 700 gasten per avond (exclusief de dagevenementen). Hierdoor werden de locatie, infrastructuur en het concept maximaal benut, dus synergie in kosten.

  • 100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2
    100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2
  • Hangaar2
    Hangaar2
  • 100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2
    100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2
  • 100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2
    100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2
  • Hangaar2
    Hangaar2
  • 100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2
    100-Jarig jubileum BMW in Hangaar2

Ruimte voor flexibiliteit

AVK Brand Events startte in februari 2016 met de voorbereidingen. Er was behoefte aan een grote locatie, die goed bereikbaar was en over ruime parkeermogelijkheden beschikte. Hangaar2 voldeed niet alleen aan deze wensen, maar bood ook voldoende flexibiliteit voor het ontwikkelde concept. Hangaar2 werd opgesplitst in twee delen: ontvangst-/after party ruimte en theater-/showruimte. Iedere ruimte werd voorzien van een maatwerk decor. Daarnaast werden diverse tenten aan de Hangaar gebouwd om plaats te bieden de ontvangstlobby/registratie en garderobe en de 28 auto’s van de show. 

Visie op mobiliteit

De spectaculaire show was een combinatie van indrukwekkende state of the art techniek en decor, fascinerende beelden, indringende muziek, prachtige producten en een zeer persoonlijke benadering. De content werd tijdens de show verdeeld over vier blokken. Hierdoor kwam ieder onderwerp/merk ultiem tot zijn recht. Tijdens het eerste blok werd teruggeblikt met maar liefst 10 klassieke BMW en MINI’s on stage, ondersteund door emotionele muziek en karakteristieke beelden van toen. Daarop volgde het tweede blok over de toekomst en de visie van BMW op de komende 100 jaar. De gasten genoten van een virtuele rit in de BMW Vision Next 100 concept car. Deze levensechte ervaring kwam tot stand dankzij de toepassing van indrukwekkende projectie op een 28 meter breed scherm, waardoor het gevoel dat je echt in deze auto zat werd versterkt. 

In het derde en vierde blok werden twee belangrijke, nieuwe modellen ver voor introductie in de showroom van BMW Group, geïntroduceerd; de BMW 5 Serie en de MINI Countryman. Door de projectiewand te openen, kwamen zij uit een tunnel van licht tevoorschijn. Ieder model werd gepresenteerd binnen zijn eigen wereld. Al met al een indrukwekkende geheel. Het 3D-effect werd krachtig benut met videocontent die naadloos aansloot voor een optimale beleving. 

Onverwachte uitdagingen

Tijdens het event werd AVK geconfronteerd met een hittegolf. Direct na de eerste eventdag moest er verkoeling in de Hangaar komen. Dankzij de toegewijde medewerkers van Hangaar2 en andere leveranciers, waren alle ruimten binnen 12 uur koel.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!