Op de foto: Javier AndrésOp de foto: Javier Andrés
Back Back Nieuws

EventBrite opent eerste Europese ontwikkelingscentrum

18 februari 2019

Eventbrite, een wereldwijd ticket- en evenementtechnologieplatform, vestigt haar eerste Europese ontwerp- en ontwikkelingscentrum - het vierde wereldwijd - in Madrid. Deze stap is een verdere versterking van Eventbrite’s marktpositie in Spanje en Europa na de overname van Ticketea in 2018, een van de bekendste Spaanse ticketbedrijven.

Bij de vestigingen van Eventbrite in Madrid en Alicante werken meer dan 80 medewerkers. Met het nieuwe kantoor, dat gepland staat om in mei van dit jaar open te gaan, hoopt het bedrijf het team te kunnen verdrievoudigen. Dit team, veelal engineers en productontwikkelaars, zal in samenwerking met de andere internationale kantoren van Eventbrite evenementenorganisaties en deelnemers van evenementen van over de hele wereld kunnen bedienen.

Eventbrite’s nieuwe Spaanse ontwerp- en ontwikkelingscentrum wordt gevestigd in een vier verdiepingen tellend gebouw van 2.300m² aan de Paseo de la Habana 101 in Madrid. Naast kantoorruimte bevat het gebouw ook een cafetaria, ontspanningsruimtes, flexibele werkplekken, kolfruimtes, een bibliotheek en recreatieve buitenruimtes. Ook komt er een evenementenhal, waarmee het bedrijf de lokale evenementenorganisaties in Madrid hoopt te trekken voor bijeenkomsten, netwerkborrels of technologie-, muziek- of ondernemersevenementen.

Een stukje Silicon Valley in Madrid

Eventbrite is door Great Place to Work uitgeroepen tot een van de 20 beste werkgevers in de San Francisco Bay Area. Dit is met name te danken aan de levendige cultuur binnen de organisatie. Hoewel elke internationale vestiging van Eventbrite een eigen lokale cultuur kent, is de gemeenschappelijke cultuur die zo typerend is voor Eventbrite in elk kantoor terug te vinden.

Werknemers van Eventbrite hebben doorlopend toegang tot trainingen en taalcursussen en sessies met experts om hun technische en managementvaardigheden te verbeteren. Ook worden hun ziektekosten volledig vergoed. Eventbrite hecht veel belang aan de gezondheid en het welzijn van haar medewerkers en biedt diverse secundaire arbeidsvoorwaarden aan die zich hier specifiek op richten, zoals gratis lunches en hulp bij gezinsplanning.

San Francisco met een Spaanse twist

Javier Andrés, Country Director bij Eventbrite voor Spanje en Portugal, geeft aan: 'Dit nieuwe kantoor is niet alleen een nieuwe fysieke plek voor ons. Het is de belichaming van Eventbrite’s bloeiende internationale cultuur. Het is dan ook ons doel om de werkcultuur zoveel mogelijk op die van San Francisco te laten lijken, maar dan met een Spaanse twist. Dit betekent uiteraard dat de medewerkers daar ook profiteren van de goede secundaire arbeidsvoorwaarden waar de techbedrijven in Silicon Valley om bekend staan en die specifiek tot doel hebben om het geluk, de gezondheid en de tevredenheid van de medewerkers te vergroten.'

'Het nieuwe ontwerp- en ontwikkelingscentrum zal zich niet alleen op Spanje richten,' aldus Giuseppe Ciotta, Eventbrite’s Engineering Director in Spanje. 'De engineers in Madrid en Alicante zullen samenwerken met collega’s van over de hele wereld om belangrijke onderdelen van Eventbrite’s internationale platform verder te ontwikkelen. Dit is cruciaal voor het succes van het bedrijf in de toekomst.'

In 2017 heeft Eventbrite meer dan 200 miljoen tickets uitgegeven voor meer dan drie miljoen evenementen in 170 landen.

 

Op de foto: Javier Andrés

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!