Back Back Nieuws

EuBea Awards naar Nederlandse bureaus, met drie trofeeën voor Obsession

19 oktober 2016
Obsession
Evenementen & Communicatie heeft groots gewonnen bij de European
Best Event Awards
(EuBea). Van de in totaal 276 inschrijvingen uit heel
Europa heeft Obsession drie trofeeën in de wacht gesleept. Andere Nederlandse winnaars: Massive Music Amsterdam en Heineken wonnen goud met The Takeover en The Next Web Conference 2016 won tevens goud in de categorie Congressen.

De drie (!) prijzen voor Obsession
Het
omvangrijke EU-voorzitterschap met 18 unieke evenementen voor het
ministerie van VWS won zilver en brons in de categorieën
Meeting Design (zilver) en Best Conference. Het onorthodoxe theaterstuk over de
implementatie van nieuwe wetgeving die rechtdoet aan slachtoffers voor
het ministerie van Veiligheid en Justitie kreeg ook brons in de
categorie Social Service Event.

Pitch voor de vakjury
De officiële
bekendmaking was op 13 oktober in Sint Petersburg. Een
Obsession-delegatie bestaande uit Gerben Plasmeijer, Jan Liebregts en
Neeltje Straates reisde af naar deze elfde editie van de European Best
Event Awards. Voor de vakjury moesten zij de ingezonden events nogmaals
met overtuiging presenteren. De concurrentie was groot en volgens de
jury was zowel het aantal inzendingen als de kwaliteit ervan enorm
toegenomen ten opzichte van vorig jaar.

Gerben Plasmeijer, directeur van
Obsession, die net weer terug is uit Rusland, is enorm trots en blij: 'EuBea is dé prijs in de event-industrie die creativiteit, innovatie en
kwaliteit erkent. Dat onze drie nominaties een prijs hebben gekregen,
vind ik een groot compliment! Met veel dank aan iedereen. Ons team, onze
toeleveranciers én onze klanten. Want zonder hun opdracht en vaak ook
durf en lef, is er helemaal geen event. Deze awards zijn dan ook voor
alle betrokkenen. Een geslaagd event is echt een joint effort!'

Alles draait om bereik
Plasmeijer
gaat nog een stap verder: 'Waar reclame de jaren tachtig kenmerkte, zo
horen events bij deze tijd. De kracht van ontmoetingen in het moment.
Met daarbij een niet meer uit te vlakken rol van technologie en social
media. Het succes van een event lees je af aan de sociale impact en het
bereik. Dat viel me enorm op tijdens het award-gala, waar je toch de
crème de la crème van de Europese event business voorbij ziet komen. Ook
de bijzondere plek die evenementen in het politieke speelveld innemen,
vond ik opmerkelijk. Natuurlijk zijn er overeenkomsten met commerciële
events, maar politiek heeft hele andere doelstellingen en objectives. De
jury prees de manier waarop wij daarbij zijn omgegaan met de strategie.
Het ministerie van VWS koos voor een nieuwe aanpak, door de evenementen
geheel binnenshuis te organiseren. Dit bleek heel succesvol, met een
uitstekende synergie tussen het ministerie en de professionaliteit van
ons dedicated eventteam.'

Ontmoetingen met impact
Obsession
werkt op het snijvlak van evenementen én communicatie. 'We zien het als
uitdaging om de inhoud van de opdrachtgever te vertalen naar de juiste
vorm. Of dat nu een groot internationaal congres is voor het
EU-voorzitterschap, een productintroductie van Peugeot of een
personeelsevenement voor Tommy Hilfiger. De ontmoeting tussen mensen
staat altijd centraal. Communicatie is daarin een onmisbare schakel,
omdat communicatie een evenement versterkt en, andersom, een evenement
ook een belangrijke rol speelt in de marketing en communicatie van een
organisatie. De initiatiefnemers van de EuBEa Awards stimuleren dat en
helpen zo de kwaliteit en impact van evenementen verder te verspreiden.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!