
Naast de flexibele oplossingen van Pop-up Toilet Events ontwikkelt en produceert Pop-up Toilet Company permanente oplossingen voor plaatsing langs wegen en in stadscentra, zoals De Urilift. Dit toilet zit overdag onder de grond en wordt voor het nachtleven naar boven gehaald. ‘Dit bestaande systeem is inmiddels in verschillende gemeenten toegepast’, stelt Marco Schimmel, eigenaar van Pop-up Toilet Company. ‘Maar de flexibele verhuuroplossingen or de events-tak krijgen nog onvoldoende aandacht. Ik ben daarom zeer verheugd met de toetreding van Erik van Os tot Pop-up Toilet Events. Met hem aan boord zijn we klaar voor een groeiversnelling. Zijn commerciële achtergrond en netwerk geven de slagkracht om ons marktaandeel te vergroten en nieuwe markten te betreden.’
Unieke marktwaarde
Het resultaat is dat Van Os 50 procent van de aandelen van Pop-up Toilet Events koopt, en de dagelijkse leiding van het bedrijf op zich gaat nemen. De andere helft van de aandelen blijft in handen van Marco Schimmel, die op basis van zijn technische kennis waar nodig voor ondersteuning zorgt. ‘Pop-up Toilet Company biedt met Pop-up Toilet Events een oplossing die zowel praktisch als schaalbaar is voor grote evenementen. Dat is precies de combinatie waar ik naar zocht’, aldus Van Os. ‘De flexibele, geurvrije en opklapbare toiletten - waarvan er drie keer zoveel op een vrachtwagen passen - hebben een unieke marktwaarde en kunnen een wezenlijk verschil maken voor organisatoren van grote festivals en evenementen.’
Nieuwe marktkansen en groeistrategie
Door zowel huur- als verkoopmogelijkheden aan te bieden, voorziet het bedrijf in een groeiende behoefte aan flexibele en hygiënische openbare-toiletoplossingen. Pop-up Toilet Events heeft een stevige basis met klanten zoals Tomorrowland, ADE en Into The Great Wide Open, en heeft ambitieuze groeiplannen om uit te breiden naar Europese steden waar openbare hygiëne hoog op de agenda staat. ‘Door ons productaanbod te verbreden, spelen we in op de toenemende vraag naar duurzame en flexibele sanitaire oplossingen, zowel voor grote festivals als evenementen’, besluit Van Os.
Bron: Marktlink