Back Back Nieuws

Erik Romijn verlaat Heineken voor House of Sports

02 februari 2007
Erik Romijn, senior brand manager sponsoring van Heineken, gaat per 1 april naar Sportmarketingbureau House of Sports. Romijn (39) is de afgelopen
zestien jaar werkzaam geweest voor Heineken waar hij diverse
commerciële functies bekleedde. Sinds vier jaar was hij actief op de
marketingafdeling van Heineken Nederland, waarvan de laatste jaren als senior brand manager sponsoring.

In die functie was Romijn
eindverantwoordelijk voor projecten als het Holland Heineken House, De
vrienden van Amstel LIVE en de Amstel Gold Race. Ook was hij nauw
betrokken bij de sponsoring van Amstel en de Eredivisie, de UEFA
Champions League en de KNVB.

Romijn zal zich binnen House of Sports als senior consultant gaan richten op het adviseren van merken/bedrijven op
het gebied van (activatie in) sportmarketing. Daarnaast zal Romijn
toetreden tot de directie van House of Sports, en van 100% dochter
Sports Exposure, marktleider op het gebied van advertising bij
sportwedstrijden, met name live voetbal.

Erik Romijn: ”Ik heb bij Heineken een geweldige tijd gehad en de
mogelijkheid gehad te leren wat sponsoring voor merken kan doen als er
een goed activatieplan aan ten grondslag ligt. Na zestien jaar ben ik
toe aan een nieuwe uitdaging. Bij House of Sports heb ik die uitdaging
gevonden. Het is een zeer ambitieus bureau met talentvolle mensen die
de lat hoog leggen. Ik zie daar veel toekomstperspectief, denk dat ik
goed bij hen pas en ik kijk ernaar uit mijn kennis en ervaring vanaf de
bureauzijde richting diverse bedrijven/merken te kunnen toepassen."

Patrick Wouters van den Oudenweijer, managing partner van House of
Sports: "Met de komst van Erik openen wij een nieuw hoofdstuk. In vijf
jaar tijd zijn we een serieuze speler in de sportmarketingbranche
geworden. Ik denk dat wij heel veel kennis en daadkracht in huis
hebben, maar ik vond dat wij op het gebied van consultancy met meer
senioriteit klanten nog beter kunnen bedienen. Daarnaast ben ik van
mening dat veel bureau’s weinig tot geen ervaring in huis hebben van
mensen die zijn opgegroeid in de wereld van merkdenken en activatie. En
juist daar ligt de sleutel die leidt tot succesvolle sportmarketing."

Sportmarketingbureau House of Sports vierde gisteren haar vijfjarig bestaan. In korte tijd heeft dit bureau een stormachtige ontwikkeling
doorgemaakt. Met de komst van Romijn wordt een belangrijke nieuwe stap
gezet en onderstreept men de ambitie om een toonaangevende partij in
sportmarketingland te zijn.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!