Back Back Nieuws

EMboost en D&B Eventmarketing werken samen bij introductie Nederlandse Loterij

18 juli 2016
Met een tevreden blik kijken EMboost en D&B Eventmarketing terug op een geslaagde samenwerking bij de organisatie van het retailevent van de Nederlandse Loterij. Een bijzondere samenwerking van twee event bureaus voor een bijzondere fusie die het loterij landschap in Nederland voorgoed doet veranderen. Vanaf de pitchfase tot op de dag van het evenement hebben D&B Eventmarketing en EMboost elkaar gevonden en versterkt.

Relatie
In april van dit jaar zijn De Nederlandse Staatsloterij en De Lotto gefuseerd tot de Nederlandse Loterij. Om de relatie met de belangrijkste verkoopkanalen te versterken, werd zondag 10 juli 2016 een event georganiseerd voor retailers en medewerkers van de retail-hoofdkantoren. De gasten kregen op deze avond een primeur, want zij werden, drie dagen eerder dan de consument, betrokken bij de onthulling van de nieuwe naam en het nieuwe beeldmerk. In het centraal gelegen Hart van Holland beleefden de retailers een avond in drie ‘helften’. Geheel in stijl van de missie van de nieuwe organisatie (bijdragen aan een gezond en gelukkig Nederland) was sport het leidende thema tijdens de introductie, inclusief een bijzondere high five tijdens de opening…

Eerste helft
In de eerste helft werd onder leiding van Peter Heerschop en Viggo Waas teruggekeken op de rijke historie van beide organisaties. Daarna was het tijd om de nieuwe naam en het nieuwe beeldmerk te onthullen. De gasten zagen twee reusachtige handen steeds dichterbij komen, onder begeleiding van spannende muziek. De handen kwamen voor het podium samen waar ze als symbolische high five voor het samenkomen van twee historische merken een eenheid werden. Met een knal werd het nieuwe beeldmerk onthuld en startte een film die de gasten meenam in de toekomst van De Nederlandse Loterij.

Tweede helft
Tijdens de tweede helft was er voldoende tijd om elkaar en de nieuwe directie te spreken onder het genot van een hapje en een drankje, geserveerd vanuit verschillende foodtrucks die de feestelijke sfeer onderstreepten. Geheel in het sportieve thema waren er talloze ludieke sportieve activiteiten waaraan kon worden deelgenomen onder begeleiding van bekende sporters als Ronald de Boer en Leontien van Moorsel.

Derde helft
In de derde helft stond entertainment centraal. Optredens van Xander de Buisonjé, André Hazes Junior, Glennis Grace en Dennis van der Geest zorgden voor een optimale feeststemming. Ook was er de mogelijkheid om de EK-finale te volgen op een groot scherm.

D&B Eventmarketing en EMboost kijken met trots terug op dit gezamenlijk ontwikkelde event die tot deze succesvolle productie heeft geleid.

Foto: Ramon van Jaarsveld - Clickshots

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!