Een zomer vol gevarieerde bedrijfsfestivals bij ThuishavenEen zomer vol gevarieerde bedrijfsfestivals bij Thuishaven
Back Back Locaties

Een zomer vol gevarieerde bedrijfsfestivals bij Thuishaven

02 oktober 2023

Tof, authentiek, stoer, uniek en telkens weer verrassend. Het zijn woorden die het gevoel van Thuishaven omschrijven. De evenementenhotspot van Amsterdam heeft een reputatie hoog te houden en zeker niet alleen bij de trouwe bezoekers van festivals. Ook de zakelijke markt weet de eigenzinnige, altijd bruisende locatie in Amsterdam-West het hele jaar door te vinden voor een te gek event dat iedereen lang zal bijblijven. Deze zomer toonde Thuishaven eens te meer aan dat ze de perfecte plek zijn voor een bedrijfsfestival van de buitencategorie.

Siemens Gamechanger Festival

Het Siemens Gamechanger Festival dat door Eventic - een event agency gevestigd in Amsterdam- werd georganiseerd is een festival dat er uitspringt. ‘Ze zochten een bijzondere locatie in Amsterdam die indruk zou maken op circa vijfhonderd topmanagers van Siemens’, vertelt Yoram Wegscheider, Head of Business Events bij Thuishaven. En deze missie slaagde glansrijk. Voor het officiële gedeelte, een spectaculaire awardshow, werd in de circustent een enorme LED- wall opgebouwd.

Sfeer

Ook de catering is, zo weten de kenners, in de culturele vrijhaven van Amsterdam altijd tiptop verzorgd. Zo stonden op het omvangrijke buitenterrein weer vele en gevarieerde foodtrucks opgesteld, waarbij intieme kampvuursessies en entertainers zorgden voor die typische, ongedwongen festivalsfeer. Een afterparty op de dansvloer met niemand minder dan dj-producer Felix Jaehn in de loods vormde de afsluiting van dit zeer geslaagde festival. ‘We nemen onze gasten graag mee over het hele terrein waar ze zelf dingen kunnen ontdekken. Daar ligt onze kracht en dat maakt Thuishaven zo leuk voor de meeste uiteenlopende bedrijfsfestivals’, aldus Yoram.

In vuur en vlam

Bij de medewerkers van Rituals Nederland zal het bedrijfsfestival – wat door Event Republic georganiseerd werd -  met het thema Burning Man zeker nog lang in het geheugen gegrift staan. Alle, ongeveer achthonderd medewerkers uit Nederland betraden verkleed, het festivalterrein. Ze keken direct hun ogen uit op het terrein van Thuishaven waar vlammen op de containers en de toren op het middenterrein het gekozen thema direct haarfijn duidelijk maakte. Wat later werden ze naar de mainstage begeleidt door de indrukwekkende muzikale klanken van een fanfareband. Na een heerlijke party met dj en veel andere entertainment volgde als klapstuk van de avond nog een grandioze vuurwerkshow.

Breed scala

Thuishaven toont zo aan hoe veelzijdig en creatief het is op het gebied van de organisatie van bedrijfsfestivals. Enerzijds staat het (bijna) garant voor een programma met een officieel gedeelte in combinatie met een feest met de wow-factor. Maar ook voor een te gek feest  (zonder officieel gedeelte, red.) voor de zakelijke markt weten ze bij Thuishaven wel raad.    

Vizier op de winter

Even nagenieten van een bruisende en zeer geslaagde zomerperiode mag zeker, maar ondertussen gaat het vizier richting de winter. Zeker rond kerstperiode zal Thuishaven weer stevig uitpakken. ‘Komende maand starten we om de outdoor mainstage om te bouwen naar de winteropstelling. Als Thuishaven beschikken we zo naast de loods en de circustent weer over een derde indoorlocatie.’ Eén ding is zeker: Bij Thuishaven zal ook het jaargetijde met de laagste temperaturen warm aanvoelen.

Tekst: Johan van Dien
Foto’s: Floris Heuer

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!