'Een succesvol evenement draait om vertrouwen''Een succesvol evenement draait om vertrouwen'
Back Back Achter de schermen

'Een succesvol evenement draait om vertrouwen'

23 oktober 2017

Inwoners en bezoekers van Noordwijk aan Zee keken 30 september verrast op: strand en boulevard rond Hotels van Oranje veranderden in een spektakelstuk. Aan de Koningin Wilhelmina Boulevard verschenen 25 lelijke eendjes, 40 Segways, 20 Solexsnorfietsen en 40 Vespa’s. Evenementenbureau SPEV / Noordwijk-Events mocht voor 425 mensen een bedrijfsfeest organiseren, liefst zoals zij niet eerder hadden gehad. De opdrachtgever - een groot IT-bedrijf - trakteerde medewerkers en partners op een tweedaags jubileumuitje: het bedrijf bestond 40 jaar. SPEV vertelt waarom dit een evenement werd om nooit te vergeten.

Onderling vertrouwen

'Het succes van een evenement valt of staat met vertrouwen' zegt Marco Mens, eigenaar evenementenbureau SPEV / Noordwijk-Events. Mens legt uit dat onderling vertrouwen zijn samenwerking met opdrachtgevers bijzonder maakt. De mooiste evenementen ontstaan uit de wens van opdrachtgever om mensen in het zonnetje te zetten, te bedanken, te waarderen. Samen met de drive van SPEV om mensen met volle teugen te laten genieten, is succes gegarandeerd. Zo bleek op 30 september bij het tweedaags jubileumuitje van een groot IT-bedrijf. De opdrachtgever gaf SPEV het volste vertrouwen en kreeg er 425 blije mensen voor terug.

Voor elk wat wils

Deelnemers kozen van tevoren uit activiteiten in thema strand, gemotoriseerd en cultureel. Na een warm welkom en het uitreiken van een rugzak met lunchpakket, startte voor de 425 deelnemers om 12.00 uur het activiteitenprogramma. De enthousiaste instructeurs van het evenementenbureau begeleidden alle deelnemers vanuit het hotel richting de gekozen activiteit. Lelijke eendjes bromden, Solexfietsen snorden, Segways rolden door de straten en kleurrijke Vespa’s reden in het rond. Terwijl de gemotoriseerde activiteiten Noordwijk aan Zee kleurden, gebeurde er ook op strand en zee veel.

Met de voeten in het zand

Sommige helden kozen voor het trotseren van de golven. Met raftboot pendelden deelnemers tot achter de branding, waar een speedboot hen opwachtte en met een spectaculaire vaartocht trakteerde op een adrenaline boost. Terwijl boten heen en weer voeren, werd op het strand onder leiding van een expert gefocust gewerkt aan zandsculpturen. Professioneel sculptuurzand veranderde in herkenbare gebouwen en silhouetten. Op enige afstand klonk het afslaan van golfballen en gejoel: ook beach- en discgolf stonden op het strandprogramma. En die gekleurde vliegers in de lucht, dat waren deelnemers die hadden gekozen voor powerkiten.

Ontdekken in Leiden

Even verderop vermaakten cultuurliefhebbers zich in hartje Leiden. Wandelend door de stad en varend door de grachten zagen zij een verrassende kant van de stad. De wandelaars ontdekten onder leiding van een gids de bijzondere plekken van Leiden tijdens een Soldaat van Oranje-stadswandeling. Vanuit een sloep konden deelnemers de gezellige binnenstad van Leiden op relaxte wijze beleven. Na de wandel- en sloepentocht werden zij en alle deelnemers vanaf strand en gemotoriseerd voertuig weer teruggebracht naar het hotel. Even bijkomen, opfrissen en natuurlijk een beetje opscheppen over alle bijzondere activiteiten. Marco Mens vond dit een mooi moment: 'Fantastisch om te zien dat dit uitje voor deelnemers echt ''hun'' dag uit was en iedereen met een glimlach rondliep.' De opdrachtgever die nog even naar Mens toekwam om hem te bedanken bevestigde het voldane gevoel

Spectaculaire avond 

Lang de tijd hadden zij niet, want in de namiddag verscheen een rits touringcars om iedereen richting Theaterhangaar in Katwijk te brengen. Het jubileumuitje was nog lang niet voorbij: de musical Soldaat van Oranje en een fantastisch diner stonden op het programma. Aan het einde van de avond kwamen 425 mensen voldaan retour in het hotel.

Trots op samenwerking 

Zo’n succes behaal je natuurlijk niet alleen. SPEV is erg trots op de samenwerking met zeer gerenommeerde partners. Hotels van Oranje, locatie van dit tweedaags bedrijfsuitje, is daar een van. Samen met alle partners, 25 freelancers en eigen staf weet SPEV al 21 jaar succesvolle evenementen te organiseren. SPEV vermaakt zo’n 12.000 mensen per jaar, binnen- en buitenlandse klanten, kleine en grote bedrijven.

Op het strand

SPEV is specialist in bedrijfsuitjes, teambuildingprogramma’s en vergaderbreaks op en rondom het strand. Volgens Marco Mens is het strand een locatie die iedereen trekt: “mensen willen er zijn om even te genieten van het gevoel alsof ze op vakantie zijn”. Dit evenementenbureau verbindt wens aan mogelijkheid en heeft oog voor balans tussen in- en ontspanning. De sportachtergrond van eigenaar Mens heeft hier ongetwijfeld mee te maken. SPEV staat voor deskundige en goed opgeleide begeleiding, veilige en bijzondere activiteiten voor de particuliere en zakelijke markt.

Door > Irene Campfens

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!