Back Back Nieuws

Een event over de marketingkracht van events

03 november 2015
IDEA organiseert in samenwerking met MarketingTribune op 8 december 2015 de eerste editie van The Experience Conference. Een evenement geheel gewijd aan de kracht van live communicatie en activatie.

Events en activaties zijn een effectieve manier om in contact te komen en te blijven met een doelgroep. Het zorgt voor impact en merkvoorkeur. Maar de vraag is vaak: hoe zet je een onvergetelijke brand experience neer? IDEA en MarketingTribune hebben daarom the best of the best op het gebied van live-communicatie samengebracht, zoals Kevin Jackson, de man die al drie jaar op rij is uitgeroepen tot de meest invloedrijke man in de Britse event industry. Maar ook Jimmy Nelson, de inmiddels wereldberoemde fotograaf die 35 unieke volksstammen op de gevoelige plaat wist vast te leggen. Zijn verhaal gaat over de (marketing)waarde van authenticiteit en de kracht van beeld. Een overzicht van het speelveld wordt gegeven door co-founder van ADCN én de European Best Event Awards (EUBEA): Salvatore Sagone. Natuurlijk ontbreekt het ook niet aan event professionals die dagelijks met live communicatie een blijvende indruk maken, zoals Björn Wigforss, Marcom Director Events Microsoft. 

The Experience Conference biedt een zeer compleet programma met als doel marketeers te inspireren. Hierbij staat de waarde van het event voor de strategie van een merk of onderneming centraal.

Blijvende indruk events
Maarten Schram, managing director van IDEA: 'Met The Experience Conference willen we marketeers overtuigen van de blijvende indruk die je met een event achterlaat. Tel daarbij de directe interactie met de doelgroep en het engagement dat je creëert op, en je hebt met een event een impactvolle brand builder in handen.'

Eerste inhoudelijke event over live communicatie
Paul Petermeijer, algemeen directeur BBP Media: 'Het is eigenlijk raar dat er voor marketeers nog geen inhoudelijk event is over live communicatie. Dit is een wezenlijk onderdeel van het marketingbudget en is belangrijker dan ooit in deze digitaliserende wereld.'

The Experience Conference vindt plaats in Looiersgracht 60 in Amsterdam en duurt van 09.00 tot 18.00 uur. Aanmelden kan via experienceconference.nl. Voor snelle beslissers is er een aantrekkelijke earlybird-korting.

Op de foto: Kevin Jackson

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!