
Generatie Y en Z betaald steeds vaker met de telefoon en heeft een nieuwe App snel geadopteerd als het hen daadwerkelijk genoeg voordelen biedt. Tegelijkertijd hebben evenementen en locaties steeds meer moeite om de bezoeker te bereiken als het gaat om het voorzien van informatie, laat staan dat deze informatie gepersonaliseerd kan worden.
Alles binnen handbereik
Een functionele App waarbij de bezoeker alle benodigdheden op één plek en binnen handbereik heeft – zoals betaalmunten, het parkeren, entreetickets en de lockercode – dat is Partypay. In de App wordt een bestelling ingevoerd, die vervolgens aan de bar wordt gescand. Zo bestel en betaal je in één beweging en kunnen bezoekers effectief veel sneller geholpen worden. Het biedt ook de mogelijkheid voor een gepersonaliseerde informatiestroom - voor, tijdens en na het evenement. Organisatoren hebben alle transacties en verkopen overzichtelijk in het dashboard, dat weer is gekoppeld aan het boekhoudsysteem.
Betalingen zijn kritiek
Partypay is actief op verschillende evenementenlocaties en festivals in Nederland en België en steeds meer organisatoren staan open voor de innovatie. De consensus groeit dat techniek je kan helpen om meer voordelen te halen uit data om evenementen duurzamer en efficiënter te maken. Het wordt nog wel spannend bevonden. De betaling is een kritiek proces dat niet mis mag gaan. Zeker niet op een evenement waar alles op die ene dag verdiend moet worden. ‘Om die reden draaien we back-up op back-up, op back up en kan bovendien het bestellen offline altijd doorgaan, net als met een fysieke munt’, aldus Maarten Lammertink, medeoprichter van Partypay.