De rode draad door het gehele weekend was het verhaal van 100 jaar Remia: van een lokale margarinefabriek naar een iconisch merk dat dagelijks in keukens en horeca gebruikt wordt. Het evenement vond plaats midden op het operationele fabrieksterrein. De productie van Remia bleef tijdens de opbouw doorgaan. Dit vroeg om strakke logistieke planning, uitgebreide veiligheidscoördinatie en gedetailleerde afstemming tussen East Side, leveranciers en medewerkers van Remia.
Ontvangst van relaties
Op vrijdag werden ruim 250 zakelijke relaties en partners ontvangen. De middag bestond uit een feestelijk ontvangst met live entertainment, gevolgd door een opening onder leiding van Toine van Peperstraten. Erna volgende een spectaculaire jubileumshow en werd het Koninklijk Predicaat en het bijbehorende vernieuwde Koninklijke Remia-logo met kroontje onthuld. Een bijzonder moment voor het bedrijf. De middag eindigde met muziek van Floorjaxx en een aangeklede borrel.
Verbinding met buurt en medewerkers
Op zaterdagochtend konden ruim 1100 bezoekers deelnemen aan rondleidingen door de fabriek. Ook hier verzorgde East Side de ontvangst, logistieke vervoer tussen de twee fabrieken, garderobe en hospitality. De zaterdagavond stond in het teken van de Remia-medewerkers. Zij werden verwelkomd met een live act om vervolgens over de rode loper een tijdreis te maken. Als afsluiter van deze laatste avond traden heel veel artiesten op, waaronder New Amsterdam Collective, Martijn Fischer, Gerard Joling, Donnie, Davina Michelle en Kris Kross Amsterdam.
Samenwerking en uitvoering
East Side werkte voor deze productie samen met een breed netwerk van gespecialiseerde leveranciers op het gebied van techniek, decor, entertainment, veiligheid en hospitality. ‘Het was een eer om Remia’s honderdjarige mijlpaal tot leven te brengen – feestelijk, warm en met waardering voor de mensen die het bedrijf hebben gebouwd’, aldus Marièlle Beek.
Foto: Nico Alsemgeest