Dutch Standard Events: specialist in een vleugje partyDutch Standard Events: specialist in een vleugje party
Back Back In de spotlights

Dutch Standard Events: specialist in een vleugje party

05 februari 2024

Evenementenbureaus zijn er in overvloed. Maar eventbureaus die hun oorsprong vinden in nachtcultuur, dat is een bijzondere niche. Met Dutch Standard Events vervult Bardo Roodnat precies die rol en daar vertelt hij - met zijn ruim 20 jaar ervaring in de evenementenbranche - met liefde over. Bardo: ‘Onze roots liggen in de festival industrie en het nachtleven. Dat we dat nu kunnen combineren met een interne boodschap maakt het alleen maar mooier.’

Business meets nachtleven

Met een gepassioneerd team organiseert Dutch Standard Events zakelijke evenementen met een twist. Wat die twist is? Dat elke aangelegenheid er een is om een viering van te maken. Chiara, senior eventmanager bij Dutch Standard Eventst: ‘We zijn gespecialiseerd in custom made events met een feestelijke aanleiding, of dat nu een kerstfeest, jubileum of iets anders is.’ Bardo: ‘Een verrassend feest neerzetten, daarin maken we echt het verschil voor onze opdrachtgevers. We hebben door onze achtergrond een breed en divers netwerk; een netwerk dat we blijven uitbouwen met contacten die net dat ene detail kunnen toevoegen: of het nu entertainment, AV of op culinair vlak is. Onze contacten worden gevoed door invloed uit kunst, cultuur, festival én het nachtleven. We zijn er trots op dat dit onze USP is.’

2 events, op 2 verschillende plaatsen, in 1 dag! 

Aan de hand van een tweetal casussen wordt duidelijk hoe groot die passie en hoe scherp het gevoel voor detail van Dutch Standard Events is. Afgelopen december organiseerden ze twee grote producties op dezelfde dag, waarvan een in Amsterdam en een in Apeldoorn. Chiara: ‘Dit was voor het eerst dat twee grote events op deze manier samenvielen, een toffe uitdaging!’ Bardo: ‘Voor twee opdrachtgevers organiseerden we grootse eindejaarsfeesten, heel toevallig beiden met een futuristisch thema. Toch zijn het twee heel verschillende events geworden.’ 

Marktplaats @Amaze Amsterdam

Voor wie Amaze Amsterdam niet kent, dit is de audiovisuele experience van elektronische muziekgigant ID&T. Bardo: ‘Amaze zit op de plek wat vroeger de oude Elementenstraat was – een legendarische partylocatie voor housefeesten. Toen het team van Marktplaats ons benaderde om voor hen een eindejaarsfeest met het thema Planet Polaris te organiseren, schoot deze locatie - met hun indrukwekkende AV-beleving – ons meteen te binnen. Het futuristische doolhof waar je doorheen loopt doet denken aan een soort ruimteschip en sloot daarom perfect aan bij de sfeer van de avond.’  

Voor Marktplaats is dit nu al het zesde keer dat Dutch Standard Events een eindejaarsfeest organiseert. Bardo vertelt hoe serieus ze omgaan met de gekozen thema’s: ‘Op het feest aankomen in jeans en een t-shirt kan daar echt niet! In aanloop naar het event maken we altijd moodboards voor ze om intern te verspreiden en iedereen komt altijd helemaal van top tot teen gekleed volgens het thema. We deden dit eerder al voor ze met de thema’s Cirque Fantastique, Burning Man, Night at the Museum en Hollywood. Planet Polaris had voor het Marktplaats-team een extra betekenis: het is gelinkt aan een groot intern project waar ze in 2023 veel aandacht voor hebben gehad. Dit zo nauw integreren in het event, gaf de avond een extra dimensie.’

INTERSTELLAR @Zwitsalhal

In de industriële Zwitsalhal in Apeldoorn vond het tweede feest die dag plaats. Bardo: ‘Het bedrijf heet INTERSTELLAR en het afgelopen jaar draaide vooral om de volgende stappen in de ontwikkeling van hun label. Eerder in het jaar organiseerden we daarom al een bedrijfsfeest met de naam NXT FEST en het eindejaarsfeest kreeg in navolg de naam NXT MAS. Het gekozen thema was Sparkle Like a Star, wat weer refereert aan hun bedrijfsnaam. Met deze input konden we een heel gelaagd concept uitwerken en allerlei leuke ideeën uitrollen die daarop inhaken.’ 

‘Zo hadden we een aerial show met performers in spiegelpak, wat symbool stond voor next level gaan. Bij binnenkomst kreeg iedereen led-polsbandjes, die weer gelinkt waren aan de openingsspeech van de CEO. Hij bedankte daarin verschillende teams en elke keer lichtten de polsbandjes van het desbetreffende team in de zaal op. Heel mooi om te zien. En verder natuurlijk nog feest met alles erop en eraan: toffe acts, verschillende DJ’s en een diner. De avond bracht nog een onthulling met zich mee, want hun nieuwe huisstijl werd voor het eerst gepresenteerd. Met een VJ hebben we daar speciaal beeldmateriaal voor ontwikkeld, dat de hele avond werd geprojecteerd. Alles klopte!’

Tekst: Bianca Hidajat

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!