Duracell en Playground ontwikkelen activatie 20% Club Duracell en Playground ontwikkelen activatie 20% Club
Back Back Nieuws

Duracell en Playground ontwikkelen activatie 20% Club

04 juli 2019

Het inconische merk Duracell en Playground slaan de handen ineen en creëren de meest energieke Club op het festival Down The Rabbit Hole. Duracell lanceert dit jaar haar nieuwe generatie Powerbank en zet daarmee de volgende stap richting personal power brand. Met de nieuwe Duracell powerbanks, hoef je dit festivalseizoen geen enkel moment te missen. Playground zal de activatie ‘20% Club’ produceren en uitvoeren.

Op het driedaagse zomerfestival Down The Rabbit Hole is dit de club waar de festivalbezoekers willen zijn als zij meer power nodig hebben, zowel fysiek als voor hun telefoon. De bezoekers kunnen dansen of ontspannen terwijl hun lege telefoon wordt opgeladen met de Duracell Powerbank.

Personal power brand

Jorgo Lialiangas, Head of Marketing & Commercial Strategy Duracell Benelux: 'Duracell is het merk dat staat voor unstoppable power. 'Ook nu de energieconsumptie zo in verandering is blijven we als merk voorop lopen. We lanceren niet alleen onze nieuwe powerbankrange, ook ons “Brand Building Framework” laten we aansluiten op de veranderende consument. Met de 20% Club zijn we volledige geintegreerd in een voor de doelgroep (millenials) en de productgroep relevante omgeving. Daar maken we een impactvolle connectie en generen we authentieke content (owned en earned) wat de basis vormt voor onze campagne. Vanzelfsprekend stemmen we de mediamix af op de mediaconsumptie van de doelgroep Millenials. Zo blijven we, ook voor deze nieuwe generatie het onbetwiste personal power brand.'

Playground combineert deze On The Ground activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracell Powerbank. Voor de content worden authentieke festivalbezoekers vastgelegd waarbij Down The Rabbit Hole en de activatie ‘20% Club’ het decor vormen. De content zal als (online) campagne van de Duracell Powerbank voor de Benelux dienen. Daarnaast maakt Duracell slim gebruik van UGC binnen de contentmarketing door de ‘Unstoppable Room’ in de ‘20% Club’. Stap de ‘Unstoppable Room’ binnen en wordt als bezoeker onderdeel van de spiegelkamer. Het is een visuele waarneming door de eindeloze weerspiegeling. Hiermee stimuleren zij de bezoekers om een Instagram vriendelijke foto te maken.

Het driedaagse festival Down The Rabbit Hole vindt aankomend weekend plaats op Vakantiepark De Groene Heuvels in Ewijk. Vincent Bogaers, Managing Director van Playground, geeft aan dat deze samenwerking en activatie next level is: 'Wel vaker trekt Playground de OTG activatie door naar Social Content of Social campagnes, of eigenlijk is dat de vraag van bijna al onze klanten. Maar dat we nu de volwaardige campagne schieten, voelt wel echt als een waardering voor het werk wat wij leveren. Het is zonde als de gave concepten die we bedenken en neerzetten, alleen maar de festivalbezoeker bereiken.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!