‘Drank is de core business van Bureau Barzaken. En dat merk je’‘Drank is de core business van Bureau Barzaken. En dat merk je’
Back Back In de spotlights

‘Drank is de core business van Bureau Barzaken. En dat merk je’

30 september 2024

Bij Dutch Standard Events regelden ze de drank en dus de bar in het verleden vaak zelf. Met een flinke portie ervaring in festivalland hadden ze er ook verstand van. Maar na verloop van tijd zagen ze in dat het bestieren van de bar toch een niche is. Eigenaar Bardo Roodnat: ‘Niveau, service en productkwaliteit staan bij ons op één. Dan is het ontzettend belangrijk om ook je drankvoorziening op maat aan te kunnen bieden. Bureau Barzaken als full service barcateraar is daarin voor ons gewoon de beste partner. Zij denken mee en zijn van begin tot eind betrokken bij het traject. Maar het allerbelangrijkste: ze weten alles van dranken.’

Je hebt wijn en wijn

Bij Dutch Standard Events organiseren ze events voor zakelijke opdrachtgevers met vaak een feestelijke aanleiding. Denk aan jubilea, bedrijfsfeesten – of festivals, kerstborrels en brand events. Bardo: ‘Bijna altijd momenten om samen het glas te heffen dus. Wanneer wij zo’n event organiseren willen wij dat er op alle vlakken op niveau gewerkt wordt. Wat drank betreft ben je dan bij Bureau Barzaken aan het juiste adres. Zij weten wat wel werkt en wat niet.’ Of Bardo een voorbeeld kan noemen? ‘Jazeker! Bureau Barzaken begrijpt dat een goede borrel na een congres vraagt om één gangbare witte wijn die snel voor een grote groep geschonken kan worden. Maar ook dat tijdens een walking dinner voor een gastronomisch publiek de keuze moet bestaan uit meerdere wijnen die ook bij de gerechten passen. En personeel dat iets over die wijn kan vertellen. Dat is vakwerk.’

Geen rijen

Een mooi voorbeeld waar de samenwerking optimaal tot haar recht kwam kan Bardo zich nog wel herinneren. ‘Dat was tijdens DEPT Festival’, antwoordt Bardo. ‘Als Dutch Standard Events organiseerden wij voor marketingbureau DEPT een groot evenement voor hun personeel in Landal GreenParks, dat maar liefst drie dagen duurde. Zo’n 2200 medewerkers waren vanuit de hele wereld ingevlogen om erbij te kunnen zijn. Qua productie zat het ingewikkeld in elkaar. De locatie was niet van zichzelf al geschikt voor zo’n groot feest, denk aan ongelijke ondergronden en weinig faciliteiten. Bureau Barzaken dacht hier toen ook op logistiek niveau fijn in mee, door de barren af te stellen en grote koelcontainers op de juiste plek te plaatsen. Tijdens het event werd de koffie ’s ochtends heet geschonken en waren het bier en de cocktails ’s avonds nooit op. Ook letten ze erop dat er geen rijen ontstonden. De personeelsplanning klopt dus. Allemaal dingen die ik als eindverantwoordelijke erg belangrijk vind.’

No waste

Op basis van het programma schatten ze bij Bureau Barzaken de piekmomenten dus goed in en weten ze welke voorraad nodig is. Bardo: ‘En dat is de kwaliteit waar ik naar op zoek ben. Kosten en verspilling zijn belangrijke componenten binnen de eventbrache. De samenwerking begint natuurlijk al ver voor het evenement plaatsvindt. Doordat Bureau Barzaken op basis van het programma en de genodigden juiste inschattingen maakt, kan ik ook een juiste prijs geven aan mijn opdrachtgever. Maar ook de afwikkeling is correct en netjes. Ze komen niet met een naheffing als er meer gedronken wordt en zetten liever extra personeel in dan dat ze handen tekort komen. Zijn er missers? Dan vangen zij die op.’

Tekst: Frederique van de Sanden
Fotograaf: TK Photography

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 24.0147 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!