deSpreker.nl inspireert medewerkers van ARAG | Events.nl
Georges Hilaul
24 november 2025

deSpreker.nl inspireert medewerkers van ARAG

Door Erik van den Berg

Rubrieken

Juridische dienstverlener ARAG organiseert ieder kwartaal een wellbeing-week om medewerkers gezond, vitaal en betrokken te houden. Regelmatig beklimt een gastspreker van deSpreker.nl het podium. Volgens senior adviseur interne communicatie Maartje Koelewijn geven deze inspirerende verhalen zo’n week extra betekenis: ‘Collega’s halen er zowel in hun werk als privé iets uit.’

‘ARAG is een familiebedrijf en dat merk je in alles’, vertelt Maartje. ‘We willen dat mensen gezond en met plezier hun werk doen. Daarom besteden we structureel aandacht aan wellbeing, bestaande uit vier thema’s: Goed voor je Lijf, Goed voor je Brein, Goed voor je Financiën, Goed voor Elkaar. Tijdens inspiratieweken worden deze thema’s uitgelicht. Bij een aantal inspiratieweken laten we een gastspreker het thema kracht bijzetten.’  

Energieke sessie 

Sprekers als Erik Scherder en Jörgen Raymann van deSpreker.nl stonden al op het podium van het hoofdkantoor in Leusden. En recent kwamen Michael Kortekaas en Georges Hilaul bij ARAG spreken. Michael gaf, binnen het thema ‘Goed voor je Brein’, een energieke sessie over mentale veerkracht en omgaan met hoge werkdruk. Volgens Maartje werkte dit zeer inspirerend: ‘Zijn verhaal sloot precies aan op onze bedoeling: hoe blijf je positief en veerkrachtig, zowel op je werk als thuis? De reacties waren enthousiast. Het boek van Michael gaat nu als ‘zwerfboek’ door onze organisatie heen, ontzettend leuk.’

Inspirerende inzichten 

De laatste editie werd ingevuld door Georges Hilaul, een spreker met een meer interactieve stijl. ARAG stond stil bij de vraag hoe we in deze tijd van hybride werken en digitale communicatie verbonden kunnen blijven met elkaar. George gaf daar luchtige, inspirerende inzichten bij en liet op interactieve wijze zien hoe je sterke verbindingen opbouwt met collega’s, klanten en jezelf. 

Goede match 

‘Het helpt dat deSpreker.nl de markt door en door kent’, legt Maartje uit. ‘Ze weten wie goed presteert op welk podium en welke spreker welk publiek kan raken. Dat scheelt enorm veel tijd. Je hoeft niet zelf tientallen websites te bekijken of filmpjes te zoeken. Soms komen ze met verrassende namen, zoals George. Daar zouden we zelf niet snel opgekomen zijn, maar het bleek een goede match.’ 

Online portaal 

Daarnaast wijst Maartje op het gemak van het online klantportaal van deSpreker.nl, waarop je alles kunt terugvinden: van de aanvraagstatus en de briefing tot logistieke details en facturatie. Je uploadt documenten, zet er notities bij en hebt zo alles overzichtelijk bij elkaar. Volgens Maartje werkt het niet alleen efficiënt, maar helpt het ook om scherper te formuleren wat je met een sessie wilt bereiken, wat de keuze voor een spreker veel gemotiveerder maakt. 

Persoonlijk contact

Maar bovenal prijst ze het laagdrempelige, persoonlijke contact: ‘Bij deSpreker.nl denken ze echt met je mee. Ze nemen de tijd om te horen wat past bij je organisatie en wat je wilt bereiken. Er is veel ruimte om te overleggen en te schakelen, waardoor je het echt samen doet. Dat voelt betrokken, en bovendien is het contact gewoon fijn en informeel.’