3x Goud voor Dept
Als bedrijf won Dept drie prijzen. Goud in de categorie Campaign voor werk voor Chocomel. Twee keer zilver werd uitgedeeld voor werk voor de bank Kempen, zowel voor Brand als Corporate. De motivaties van de jury's zijn hieronder te lezen. Daarnaast won Dept-medewerker Ronan McCormack nog een Dutch Interactive Professional Award. Vakgenoten verkozen hem tot Best in Technology.
4x Zilver voor Fabrique
Fabrique op zijn beurt won vier prijzen, allen zilver. Dat was voor werk voor IKEA (Campaign), ABN AMRO (Digitale Transformatie, Service) en Rijksmuseum (Tools).
De andere Dutch Interactive Professional Award ging naar Ronnie Besseling van Nok Nok Studio. Zijn vakgenoten sieren hem met de titel Best in Design. De lof en eer die hoort bij Best Talent 2018 viel toe aan Tim van der Wiel van GoSpooky.
De 2018 editie van de DIA's telde twee nieuwe categorieën: Nieuwe Interfaces en Digitale Transformatie. Twnkls met Ikea Place was de winnaar goud in de categorie Nieuwe Interfaces en Snakeware won goud in de categorie Digitale Transformatie voor werk voor Hans Boodt Mannequins. Achtung! was ook een opvallende winnaar met twee keer goud (Activation en Data) voor Porsche.
300 Cases
Om in aanmerking te komen voor een felbegeerde DIA krijgen bureaus de gelegenheid om hun cases aan te melden. Alle cases worden beoordeeld door een onafhankelijke jury bestaande uit zwaargewichten. Zij beoordelen de DIA-cases op concept, design en UX, resultaat en optimalisatie. Elke categorie heeft een gouden en zilveren prijs. Meer dan 150 bureaus zonden dit jaar driehonderd cases in ter beoordeling. Uiteindelijk werden 74 projecten genomineerd in 14 categorieën. Zij presenteerden hun werk eind april aan een vakjury. Alle inzendingen staan afzonderlijk ook vermeld op Emerce' eGuide.nl http://www.eguide.nl/. De bureaus die met een Dutch Interactive Award naar huis gingen staan online op http://www.dutchinteractiveawards.nl/