Back Back Nieuws

De Week van de Ondernemer vernieuwt zichzelf

17 februari 2016
Vorige week startte de registratie voor de geheel vernieuwde editie van de Week van de Ondernemer op 12, 13 en 14 april in Utrecht. Thema dit jaar: Building Better Business. Met deze 19e editie speelt het in op de veranderende vraag van ondernemers en de laatste trends in events en marketing. Ook dit jaar worden er weer meer dan 10.000 ondernemers verwacht.

Focus op content
Bezoekers aan de Week van de Ondernemer zullen dit jaar veel nieuwe concepten zien, waarbij de focus op meer inhoudelijke kennisoverdracht centraal staat. 'Content is cruciaal bij dit soort events', zegt Remko Wouters, directeur van Synpact en initiatiefnemer van de Week van de Ondernemer. 'Kwamen ondernemers vroeger om er een dagje tussenuit te zijn en om te netwerken, tegenwoordig willen zij echt iets nieuws leren, geïnspireerd worden en direct werken aan hun bedrijf.' Ondernemers gaan daarom dit jaar echt aan de slag met hun belangrijkste uitdagingen voor 2016. Inspiratie hiervoor krijgen zij bij de vele workshops met sprekers als Ruud Hendriks, Patrick de Zeeuw, Ben Tiggelaar, Steven van Belleghem en Erik Scherder. Op de WVDO-Experience, een innovatieve ontmoetings- en werkplaats met 5 inspiratietheaters en content-areas, krijgen zij vervolgens direct persoonlijk advies van experts en andere ondernemers. 'Je krijgt hier meer het gevoel van een festival', aldus Wouters.

Nieuwe concepten
Er is dit jaar gekozen voor locaties met een meer industriële look & feel die aansluiten op het thema 'Building Better Business'. De nationale editie in april vindt nog wel plaats in het Beatrix Theater in Utrecht. Dit is de enige plek waar 5.000 bezoekers kunnen worden ontvangen. Het event heeft ook de primeur in Nederland met de smart bracelet van de Nederlandse start-up Shake-on, waarmee bezoekers contactgegevens uitwisselen door elkaar de hand te schudden. Een nieuw concept op het gebied van event-catering is de 2-sterren Foodbox, die topchef Francois Geurds (FG Restaurant) speciaal voor de Week van de Ondernemer heeft ontwikkeld. Ook de WVDO Event App, die al een aantal jaren door bezoekers goed wordt gebruikt, krijgt dit jaar een aantal extra functies.

'Met deze vernieuwingen spelen we niet alleen in op de veranderende vraag bij ondernemers en trends binnen de eventbranche, maar ook op het gebied van marketing en communicatie', geeft Remko Wouters aan. 'Wij helpen onze partners om ondernemers echt te helpen met hun uitdagingen. Welke problemen los je voor hen op? Hoe voeg je waarde toe? Dat is waar het uiteindelijk om gaat. Live events worden daarbij weer steeds belangrijker en zijn een perfect middel om elkaar echt te spreken en kennis uit te wisselen.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!