27 juni 2017

De route van Corinne Assies tijdens Concept!

Rubrieken

Drie routes die allemaal leidden langs verschillende en de meest uiteenlopende concepten en werkvormen, een proeftuin voor eventprofessionals. Op 19 juni ontmoetten ruim 250 vakgenoten elkaar in DeFabrique voor Concept!, georganiseerd door MPI en het Genootschap voor Eventmanagers. Events.nl trad in de voetsporen van een aantal deelnemers. Wat beleefden zij deze dag en met welk concept gaan zij echt aan de slag?

Corinne Assies, Marketing & Business Development bij Freshfields Bruckhaus Deringer, gaf zich op voor de à la carte route, oftewel de veilige keuze zoals ze lachend zegt. 'Dit was de enige route waarbij je zelf mocht kiezen waaraan je deelnam. Doordat je vooraf je eigen route bepaalde, werd je wel getriggerd om daar goed over na te denken. Ik verwachtte vooral veel nieuwe ideeën op te doen en na te denken over hoe je je werk anders kunt uitvoeren.'

A la carte route

Corinne begon met Design voor Introverts door Juup de Kanter. 'Extraverte personen hebben vaak de overhand. Deze workshop zette mij aan het denken; of introverte persoonlijkheden wel genoeg bij de sessies voor onze klanten worden betrokken, of dat nodig is en zo ja, hoe je dat zou kunnen doen.' Net als Yolanda Logt, die de Surprise route volgde, ging ook Corinne aan de slag met lego. 'Het leuke van LEGO Serious Play was, dat iedereen Lego kent. Maar niemand van de deelnemers had verwacht dat je op deze innovatieve wijze mensen met elkaar in contact kunt brengen. Je kunt eerst iets bouwen en dan nadenken over wat je gemaakt hebt. Of andersom, eerst nadenken en dan gaan bouwen. Daar zitten leuke verschillen tussen.'

Hier ga ik mee aan de slag

Corinne vond op haar pad een groep deelnemers van de Adventure route. 'Zij kregen de opdracht om in korte tijd een event te verzinnen en de groep waarin ik zat, was de testgroep. Al snel werd duidelijk dat het heel goed is om een concept eerst te testen, voordat je het toepast. In de praktijk is dat nog best lastig uit te voeren voor onze inhoudelijke sessies, maar toch ga ik er mee aan de slag.'

Corinne wil tijdens de sessies die zij organiseert meer ijsbrekers inzetten. 'Ik heb goede ideeën opgedaan hoe ik mensen voor de sessie met elkaar in gesprek te brengen en hoe je meerdere doelgroepen bij je event kunt betrekken.'

Opvallend

De laatste sessie die Corinne volgde ging over Neuromarketing. 'Dit ging over de werking van het menselijk brein en hoe je dit kan toepassen in bijvoorbeeld het uitnodigingstraject. Zo bleek dus dat organisatie van Concept! hier ook goed over had nagedacht en tegelijkertijd ook dingen had uitgetest op ons. Erg leuk om de resultaten terug te horen.'

Conclusie

'Het was een mooi event om nieuwe, innovatieve ideeën op te doen. Ik heb er echt iets aan gehad.'