De route van Yolanda Logt tijdens Concept! De route van Yolanda Logt tijdens Concept!
Back Back Interview

De route van Yolanda Logt tijdens Concept!

26 juni 2017

Drie routes die allemaal leidden langs verschillende en de meest uiteenlopende concepten en werkvormen, een proeftuin voor eventprofessionals. Op 19 juni ontmoetten ruim 250 vakgenoten elkaar in DeFabrique voor Concept!, georganiseerd door MPI en het Genootschap voor Eventmanagers. Events.nl trad in de voetsporen van een aantal deelnemers. Wat beleefden zij deze dag en met welk concept gaan zij echt aan de slag?

Surprise route

Yolanda Logt, Manager ATPI Corporate Events bezocht Concept! met twee collega’s. Zij heeft de laatste 10 jaar geen MPI Congres gemist. 'Ze hebben in die tijd echt stappen gezet. Vorig jaar vond ik het congres Content erg verrassend, dus ik had voor dit jaar hoge verwachtingen.' Ze schreef zich in voor de Surprise route. 'Ik verwachtte dat we de diepte in zouden gaan. Dus hoe kun je je concept bouwen rondom je evenement of het vraagstuk van de klant, zodat je de doelstelling kunt bereiken die de klant voor ogen heeft. En daarmee komt tot een succesvol event.'

Opvallend

'Ik vond het ontzettend leuk om iedereen weer te zien, de locatie was fantastisch en goed bereikbaar, de inrichting zag er mooi uit, paste bij de doelgroep en het onderwerp en de catering was ook prima. Er waren veel leuke werkvormen, je ging in kleine groepjes zelf aan de slag en er was voldoende gelegenheid om te netwerken. Verrassende elementen waren de routes al dan niet gepromoot door geuren en het bordje op de toiletten 'Niet voor dames' en 'Niet voor heren'. En als je dan even niet goed oplet als dame sta je ineens voor een urinoir', lacht Yolanda.

Hier ga ik mee aan de slag

'Ik vond niet alles even goed aansluiten op het thema Concept! Sommige workshops waren meer gericht op de invulling van een evenement dan op een concept en het bedenken ervan. Wellicht bedoeld als welke leveranciers heb je nodig voor je event en dat stem je af op je concept. Echter voor mij kwam dit een beetje over als een overkill en minder als een rode draad. Voordeel is wel dat je hierdoor veel aanbod had en netwerkmomenten.'

Maar er waren ook workshops bij die de verwachtingen van Yolanda echt overtroffen. 'LEGO Serious Play van Onno Kruitwagen was echt een eye opener. Dit ging in op hoe kun je tot een concept komen door een idee te vertalen in blokjes en op een andere manier te brainstormen. Echt heel anders dan dat je allemaal bij elkaar komt zitten en ieder zijn zegje doet. Een aantal mensen zullen dan altijd de overhand hebben, een ander soms zelfs kunnen overbluffen met hun ideeën. Met de legosteentjes moest je iets bouwen, iedereen komt aan het woord en daar zit meer diepgang in dan je verwacht. Dat sloot helemaal aan bij het thema, ik ga hier ook zeker mee aan de slag in bijvoorbeeld teambuilding of om ons eigen business plan op te zetten. Misschien kun je het zelfs gebruiken in beoordelingsgesprekken. Dit gold ook voor Virtual- & Augmented Reality van Ramon Luijten. Een goede, betrokken spreker die het storytelling echt onder de knie heeft. Hoe toepasbaar is augmented en virtual reality in een concept en wat gebruik je wanneer. Het was heel concreet.'

Conclusie

'Overall weer een mooi congres waar duidelijk veel aandacht en energie in is gestoken.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!