De Pier ontvangt 10 miljoen bezoekers
19 juli 2019De Pier staat vandaag stil bij de succesvolle comeback na renovatie vier jaar geleden. Het 4-jarig bestaan valt samen met de onlangs behaalde mijlpaal: het ontvangen van 10 miljoen bezoekers. De afgelopen jaren is De Pier uitgegroeid tot multifunctioneel concept en niet weg te denken uit het strandbeeld van de Nederlandse kust. Het bestaande aanbod van De Pier trekt zowel doordeweeks als in de weekenden veel (internationale) leisure gasten. De twee grote restaurants op de eilanden, De Pier Suites, het activiteitenaanbod voor jong en oud (Health Lab, Bungeejump, Zipline en het Reuzenrad) en het diverse horeca- & retailaanbod op De Foodboulevard zorgen voor veel dagelijkse traffic. Daarnaast is De Pier zeer in trek als evenementen- en congreslocatie.
Focus op zakelijke markt
Herman Smit, General Manager De Pier: 'De plannen van komend jaar staan grotendeels in het teken van de zakelijke markt. We zien dat onze locatie zeer populair is in de MICE-sector. Wij focussen ons nog meer op het onderhouden van de bestaande relaties en het ontwikkelen van nieuwe duurzame relaties.'
Een aantal hoogtepunten:
- 18 juli 2015: soft-opening bovendek, eerste restaurant en Bungy Jump Holland
- Augustus 2015: opening Foodboulevard
- December 2015: event voor 750 eenzame ouderen
- Mei 2016: opening Pier Offices
- Augustus 2016: opening Sky View De Pier
- November 2016: opening Pier Suites
- November 2016: VIP area Red Bull Knock Out strandrace
- Maart 2017: opening Zipline
- September 2018: winnen The Success Award van The Hague & Partners
- Oktober 2018: event One Young World voor 2.000 personen
- Oktober 2018: event Directions EMEA voor 2.000 personen
- November 2018: VIP area Red Bull Knock Out strandrace
- Februari 2019: opening Health Lab De Pier
- Maart 2019: opening restaurant ZILT
Fotocredits > Tim Schnitzler
Goed artikel?
Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!