
Een fusie vol potentie
De kiem voor Daymakers werd gelegd tijdens de coronapandemie, toen Niels Janssen van FX Agency en Pieter Bas Boertje van D&B Eventmarketing met elkaar in gesprek raakten over de kracht van de combinatie tussen online events, live experiences en digitale communicatie. 'We hebben bewust de tijd genomen om elkaar goed te leren kennen en te ontdekken waar onze krachten lagen,' vertelt Niels. 'Daaruit ontstond een gezamenlijke visie: geen losse middelen, maar een geïntegreerde, campagneachtige aanpak waarin live, activatie en digitale communicatie samenkomen.'
De fusie bracht het beste van twee werelden samen: de technologische, creatieve slagkracht van FX Agency en de eventervaring en perfecte uitvoering van D&B Eventmarketing. Samen bedienen ze klanten met ambities op hoog niveau. 'Die mix waar wij heilig in geloven, daar zit de magie. En wordt gelukkig ook enorm goed ontvangen door opdrachtgevers. Veel opdrachten hadden we los van elkaar simpelweg niet kunnen doen’, aldus Niels.
Van beleving naar transformatie
De markt is in transitie. 'We komen uit een experience economy, maar zijn onderweg naar een transformation economy’, legt Niels uit. ‘Mensen hebben tijd geïnvesteerd om jouw event te bezoeken, een leuke dag is niet meer voldoende. Ze willen beroerd worden, zichzelf ontwikkelen, waardevolle connecties maken.' Dat vraagt om een nieuwe aanpak. Bij Daymakers staat personalisatie daarom centraal. Geen one-size-fits-all, maar maatwerk voor iedere deelnemer. 'Een data-analist beleeft een event anders dan iemand van de klantenservice en is op zoek naar andere content’, zegt Niels. 'Daarom bouwen we communicatie en beleving op rondom de individuele behoefte van deelnemers.'
Leave No One Behind
De drijfveer van Daymakers zit diep verweven in alles wat ze doen. ‘Met Leave No One Behind bedoelen we dat we echt íedereen willen bereiken en betrekken tijdens een event en campagne’, legt Niels uit. ‘Wij willen - minimaal in de communicatie, maar ook qua eventbeleving - zo goed mogelijk aansluiten bij de individuele behoefte. Als consument zijn mensen daar al lang aan gewend, denk bijvoorbeeld aan je account op Netflix. Maar als je kijkt naar de zakelijke communicatie, dan is dat wat ons betreft nog te veel one to all.’
Daar komt de kracht van de combinatie tussen FX Agency en D&B Eventmarketing om de hoek kijken. ‘Daymakers kiest voor een traject dat vóór, tijdens en ná het event impact maakt.’ Met slimme platforms en tooling, kunnen campagnes op basis van data tot in detail worden gepersonaliseerd. Van uitnodiging tot follow-up content: alles sluit aan bij de voorkeuren en gedragingen van de deelnemer. Geen standaard aftermovies, maar inhoudelijke, gepersonaliseerde contentsets. Met AI kunnen we nu voor elke doelgroep passende content creëren: van een TikTok-achtig filmpje tot een specialistisch whitepaper’, vertelt Niels.
Waar techniek en emotie elkaar ontmoeten
Het ideaalbeeld van Daymakers? Een doorlopend traject van een paar maanden of een jaar, met één overkoepelend verhaal waar iedereen binnen de doelgroep zich op zijn eigen manier mee kan verbinden. Dit door het aanbieden van een mix aan middelen: van grote events tot kleinere live momenten, en content die in vorm, moment en inhoud aansluit bij de diversiteit van de doelgroep, ondersteund door een online platform dat met data zorgt voor de gepersonaliseerde en relevante communicatie en interactie.
‘Niet het event op zich is het doel, maar de transformatie van de doelgroep’, vertelt Niels. ‘Ik droom ervan om in de toekomst resultaatgericht te gaan werken. Als de opdracht is dat een doelgroep een strategie moet omarmen, dan zorgen wij dat die strategie écht landt - en kunnen we dat ook aantonen.'
'Techniek, AI, data zijn allemaal fantastisch om in te zetten’, zegt Niels. ‘Maar alléén als het bijdraagt aan het doel. We speak Human, zeggen we bij Daymakers. Een event blijft een live moment waar we iemand kunnen laten lachen of huilen. Bij emoties begint de echte transformatie.' Wat Daymakers uniek maakt, is die balans tussen innovatie en menselijke verbinding. Over vijf jaar is deze aanpak de standaard, voorspelt Niels. 'Alle bureaus gaan dit doen. Maar dan hebben wij alweer iets nieuws bedacht’, lacht hij. Eén ding blijft: de basis van een onvergetelijke beleving. Want of je nu medewerker, klant of partner bent - bij Daymakers hoor je erbij. Altijd.