Custom Event – Terug naar de basisCustom Event – Terug naar de basis
Back Back Achter de schermen

Custom Event – Terug naar de basis

07 februari 2018

Met bijna 20 jaar ervaring is Custom Event geen groentje binnen de branche. Het bedrijf richtte zich sinds het begin van het bestaan puur op decor- en standbouw en heeft inmiddels een rijk portfolio aan klanten.

In de beginperiode werkte Custom Event veel voor ID&T. Bij de opbouw van de diverse Sensation-festivals bleek er steeds meer vraag te zijn naar meubilair. Zo ontstond ook een verhuur-tak. ‘Het was destijds best moeilijk om mooi meubilair te vinden, dus op een gegeven moment schaften we die statafels en loungebanken zelf maar aan en voor we het wisten stond heel de loods vol,’ vertelt Jasper van der Waaij, eigenaar van Custom Event.

Door de partners waar ID&T mee samenwerkte werd het klantenbestand steeds groter. Reclamebureaus wisten Custom Event meer en meer te vinden voor hun activaties. Het bleek een goed werkende formule: één aanspreekpunt waarbij je meubels kunt huren, maar waarbij ook je ideeën omgezet worden in ontwerpen en uiteindelijk in tastbaar materiaal.

Waar het allemaal begon

Toch ontstond steeds meer het verlangen terug te gaan naar de basis: Custom Event(s). 'De jongens die mooie dingen kunnen maken stonden te schuiven met meubels. Daar moest een einde aan komen’, vertelt Jasper. 'We moesten terug naar de basis en ons focussen op onze kracht; de op maat gemaakte events. Eindelijk doen we weer volledig waar ons hart ligt en waar we al jaren goed in zijn.'

Gelukkig blijft het voor de klanten bij het oude. Er is nog steeds één aanspreekpunt, 24 uur per dag bereikbaar, de verhuur wordt alleen niet meer door Custom Event georganiseerd. 'Als we een totaalbeleving mogen leveren huren we het meubilair gewoon in bij de buren. Maar op deze manier hebben we meer plek in onze eigen werkplaats. Dat geeft veel overzicht voor iedereen en ruimte voor creativiteit.'

En aan creativiteit geen gebrek. De custom events variëren van het aanleggen van een compleet zandstrand in het Amstelhotel, tot het bouwen van een kas op het Double W hotel in Amsterdam. 'We denken echt vanuit de beleving die neergezet moet worden, niet eens zozeer vanuit het bouwwerk,' beschrijft Jasper enthousiast. Maar ook voor bijvoorbeeld merken als Louis Vuitton Moet Hennessy en de ING bank is Custom Event preferred supplier. Er gaat weinig tijd meer verloren aan de logistieke- en administratieve organisatie van de verhuur, dus medewerkers hebben meer tijd om deze merken uitstekend te bedienen. Maar de klant blijft koning. 'Dus is het voor deze klant nog steeds mogelijk alles via ons te regelen,' benadrukt Jasper.

Door > Arianne Streefkerk

Kasteel Wijenburg

Meer lezen in deze rubriek