
Creativiteit, innovatie en effeciviteit
De internationale Eventex Awards belonen de beste eventconcepten op creativiteit, innovatie en effectiviteit en zijn zodoende een belangrijke onderscheiding in de evenementenbranche.
Play for Power
Evenementenbureau ID310 heeft Eventex Awards gewonnen met de merkactivatie Play for Power; schommels waarmee men door beweging energie opwekt die naar een aangesloten telefoon wordt geleid. De activatie in opdracht van Nederlandse Spoorwegen (NS) liet reizigers het innoverende, duurzame en speelse karakter van het spoorwegbedrijf ervaren. Het event verbeterde de customer journey van reizigers door de toevoeging van vermaak gecombineerd met functionaliteit. De unieke activatie ging viral en met een relatief kleine investering is een ongelooflijk groot mediabereik gerealiseerd. Dankzij Play for Power heeft NS wereldwijd meer dan 45 miljoen mensen bereikt.
Best Live Agency
Deze resultaten erkende de jury vandaag door ID310 met vier awards te belonen. Als kers op de taart hebben ze ook nog een derde plek weten te veroveren in de categorie ‘Best Live Agency’. Creative director Martijn Geerdes (ID310): ‘We zijn ontzettend blij met de awards! Juist in deze tijd is het belangrijk om aandacht te hebben voor de unieke impact die onze branche kan bewerkstelligen en best practices in de spotlights te zetten om opdrachtgevers te blijven inspireren. We zijn trots daar onderdeel vanuit te maken.’ ID310 geeft aan dat er nog steeds volop interesse is voor Play for Power. Zoveel dat ze inmiddels de website www.playforpower.com hebben ontwikkeld.
Foto: Darryl Adelaar