Back Back Nieuws

Convention Bureau Brabant: nieuwe koers, nieuwe gezichten

26 juni 2015
Op de foto: Marieke Hendriks

Het Convention Bureau Brabant (CBB) heeft een nieuwe strategische koers bepaald, waarin zij een focus gaat aanbrengen in haar sales en marketing activiteiten naar de Brabantse topsectoren Agrifood en Hightech.

Breder perspectief
Het CBB wat is opgericht in 2011 door belanghebbenden uit Den Bosch, heeft de afgelopen jaren weliswaar vanuit een Brabantse visie, toch vooral gefungeerd als het congresbureau van Den Bosch. Met het aanhaken van Eindhoven als strategisch partner in 2014 is het bestuur van het CBB op zoek gegaan naar een koers vanuit een breder Brabants perspectief.

Vanaf 1 juli 2015 zal de focus van het CBB volledig komen te liggen op het creëren van internationale awareness en het naar Brabant halen van internationale meetings, incentives, congressen en events binnen de Brabantse topsectoren Agrifood en Hightech. Dit betekent dat het CBB zowel een marketing-communicatiefunctie alsmede een sales-promotiefunctie zal gaan vervullen.

Voorzitter van het CBB bestuur Rein de Laat: 'Wij hebben de afgelopen jaren gezien dat binnen het speelveld van internationaal destinatie management het extreem druk en overbevolkt is geworden, omdat er tegenwoordig wordt geacquireerd op niveau van zowel locatie, stad, regio en land. Wij zijn van mening dat in deze kakafonie van aanbod wij een scherpe en heldere propositie moeten bieden die past bij de internationale ambitie en credibility van ons achterland. Daarmee versterken wij direct de kracht van onze Brabantse Agrifood en Hightech sectoren'.

Nieuwe collega's 
De keuze om een nieuwe koers te gaan varen sluit aan bij de stap die Roland Koster zet in zijn carrière. Met ingang van 1 juli richt hij zich volledig op de activiteiten in zijn eigen bedrijf. Rein De Laat daarover: 'Wij zijn de heer Koster zeer erkentelijk voor zijn pionierende bijdrage aan de opbouw van het CBB en wensen hem alle succes toe in de toekomst!'
Het CBB maakt tevens bekend dat zij Helga Aerssens met ingang van 1 april heeft aangesteld als Manager Marketing, Communicatie & Relatie. Aerssens heeft ruime ervaring binnen de internationale MICE markt en is in het verleden onder andere werkzaam geweest voor Kempinski Hotels en diverse DMC's. Op 1 juni is Marieke Hendriks gestart als Sales, Promotie & Acquisitie Manager. Hendriks heeft jarenlange ervaring binnen de zakelijke eventbranche en internationale sales. De heer Rein de Laat hierover: 'Als CBB bestuur zijn we ervan overtuigd dat het nieuwe team zeer gedreven te werk zal gaan om de Agrifood en Hightech propositie internationaal op het podium te krijgen.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!