Velen kennen het zestal van hun optredens in tv-programma’s als Bijna Beroemd, Holland Got Talent en X-factor. De combinatie van virtuoze breakdance, humor, theater en spectaculaire moves laat een onuitwisbare indruk achter. Maar de energieke breakdancers van Come Correct Breakdance Crew bieden meer dan spraakmakend entertainment. Het sixtet gezworen vrienden blijkt over meerdere bijzondere creatieve talenten te beschikken. Dat stelt hen in staat om extra waarde toe te voegen aan zakelijke events en campagnes.
Vaak denken de ervaren breakdancers samen met hun bureau Blue Luna en corporate opdrachtgevers from scratch mee om shows op maat te bedenken. Daarbij combineren ze hun veelzijdige talenten. Breakdancen kunnen ze als de beste, maar daar blijft het niet bij. Ze zijn alle zes ondernemer, elk met zijn eigen expertise. Frank Morhee, één van de leden van Come Correct: ‘Leroy Filon is naast breakdancer ook grafisch ontwerper en hij produceert video’s en films via zijn multimediabedrijf ‘Wij zijn Wolf’. Kelvin Tan en Michael Bordeaux werken ook in dat bedrijf als programmeurs. Verder bewerkt Michael de muziek en speelt hij gitaar. Arnold Put is modekenner en artistiek leider, Jareth Geluk is sportmasseur en treedt op in grote shows als saunameester en ikzelf ben gespecialiseerd in communicatie en online marketing.’
Naast dansen ook choreografie, video en muziek
De zes jonge mannen van Come Correct beschikken daardoor over veel extra tools om mensen te verbinden, merken te activeren of boodschappen over te brengen. Frank Morhee: ‘We voeren meestal niet zomaar een show op. Vanuit de vraagstelling van de opdrachtgever bedenken we een creatief concept. Daarbij vinden we het hartstikke leuk om niet alleen te dansen, maar om ook de choreografie, de muziek en visuals te bedenken. Of om een openingsact te ontwikkelen met video, muziek en dans. Voor de opening van een onderzoekslaboratorium ontwikkelden we bijvoorbeeld een show met een mimespeler die een scheikundige proef doet, die naadloos overgaat in de breakdance show. Voor de opening van een pand van een grote oliemaatschappij maakten we een video, die de visie van het bedrijf en het bouwproces in beeld bracht. Aan het eind van de film zag je Come Correct vanuit de video het podium oprennen, wat op dat zelfde moment ook live gebeurde. En voor een grote IT-beurs in Ziggo Dome hebben we in samenwerking een soort vierde dimensie gecreëerd met allerlei dynamische effecten tussen live en opgenomen beelden.’
De leden van Come Correct bedenken hun concepten in nauwe samenwerking met het creatieve team van bureau Blue Luna. Dit bureau zet al ruim tien jaar lang kunstzinnig talent in bij creatieve concepten voor zakelijke events en campagnes.
Individuele en gezamenlijke doelen
Frank Morhee: ‘Via Blue Luna is Come Correct bij zo’n 40 evenementen per jaar betrokken. Daarnaast geven we breakdance workshops en lessen en ten slotte heeft ieder van ons natuurlijk nog z’n eigen bedrijf. We hebben alle zes individuele doelen in het leven en die matchen vaak met het gezamenlijke doel van Come Correct. Dat komt vooral doordat we een heel hechte vriendschap hebben. Hoewel we verschillende etnische en culturele achtergronden hebben, voelt onze band als een familieband. Van de zes leden wonen er vier zelfs heel dicht bij elkaar. We doen veel dingen samen, zoals samen trainen in de sportschool. Het grappige is dat tijdens een brainstormsessie met Achmea over de lancering van een nieuw pensioen, één van de thema’s was hoe je persoonlijke doelen kunt combineren met een gezamenlijk doel. Daar hebben wij heel duidelijke ideeën over. Zorg dat je plezier hebt en houdt in wat je doet. Gun elkaar de ruimte, zodat iedereen zich kan ontwikkelen. Dan houd je het leuk voor jezelf en kun je een wezenlijke bijdrage leveren aan de groep.’