
Terwijl de mussen van de daken vallen en het kwik recordhoogtes bereikt, stellen eventmanagers hun programma voor de komende herfst en winter alvast samen. Voor winterse eventconcepten kunnen ze terecht bij Carving.nl, dat veel meer te bieden heeft dan je op het eerste gezicht wellicht zou denken.
IJsbarren smelten niet
‘Bij Icecarving denken mensen al snel aan demonstraties waarin een kunstenaar ijssculpturen beeldhouwt,’ vertelt Peter Meurders, directeur van Carving.nl. ‘Dat idee klopt wel, maar er is zoveel meer mogelijk. We hebben voor meerdere bedrijven volledige ijsbarren op maat gemaakt, compleet met ingevroren logo’s en producten. Zo verzorgen we ook de inrichting van de Xtra Cold Icebar amsterdam. Een ijsbar is natuurlijk een geweldige blikvanger op een evenement. Als je zo’n eyecatcher plaatst in een diepvriescontainer, smelt hij niet en kun je hem voor een langere periode gebruiken.’
Je laten fotograferen als ingevroren ijsman
Daarnaast beschikt Carving.nl over holle ijsbeelden, waar mensen achter in kunnen lopen. Als ze zich vervolgens aan de voorkant laten fotograferen, levert dat geestige foto’s op, van mensen die levend lijken te zijn ingevroren. ‘Uiteraard kunnen we zo’n ijsbeeld volledig branden, met het logo van de sponsor en toegerust met allerlei promotiemateriaal,’ vertelt Peter Meurders.
Coole workshops
Met ijs is nog veel meer mogelijk. Icecarving workshops bijvoorbeeld: als personeelsuitje samen met collega’s ijsbeelden carven. Mogelijk voor groepen van 20 tot 200 personen. Peter Meurders: ‘Dit soort workshops kunnen we al heel laagdrempelig verzorgen, als een soort flits workshops met vrije in- en uitloop. Dat maakt het ook geschikt voor flanerend winkelpubliek in shopping malls; ouders kunnen hun kinderen een minuutje of vijftien aan de slag laten gaan met een beitel op een ijsblok. Zoiets kan al zonder veel uitleg of een cursus, maar uiteraard wel veilig en met toezicht van professionals.’
IJsblokken als communicatiemiddel
Peter Meurders: ‘Winkeliers kunnen we ijsblokken aanbieden in combinaties met winkelacties. Je kunt bijvoorbeeld passanten laten raden naar het aantal flesdopjes, schroefjes of kroonkurken dat is ingevroren in een helder ijsblok. Of je plaatst een soort grabbelton van ijs, waaruit het winkelend publiek muntjes mag uithakken, die ze kunnen inwisselen voor een bepaald cadeau. IJsblokken kun je dus heel goed inzetten om de beleving te vergroten. Ook hier geldt weer dat we het bedrijfslogo en andere promotie informatie kunt invriezen in de ijsblokken. Je kunt nóg een stapje verder gaan en zelfs producten laten invriezen: brillen in een ijsblok op een sokkel, schoenen, rookworsten, winterse mutsen, enzovoort. Deze items kun je vervolgens combineren met een prijsvraag of een puzzeltocht langs verschillende ijsblokken met ingevroren logo’s of producten. Zo kun je ijsbeelden inzetten als communicatiemiddel.’
Maatwerk in ijs, hout, zand en mergel
Je zou bijna vergeten dat ijssculpturen en icecarving slechts één loot is aan de boom van Carving.nl. Het professionele carving team uit het zuiden van het land creëert dagelijks de mooiste producten, gadgets, gimmicks, beeldjes en logo’s uit zand, hout, mergel of ijs. Het bedrijf is gespecialiseerd in maatwerk. Van klein (het logo van een bedrijf invriezen in ijsklontjes voor de drankjes tijdens een receptie) tot groot, zoals het bouwen van complete steden of beeldengalerijen in allerlei thema’s uit ijs of zand. Wat dacht u van een grote Kerststal van zand op uw Kerstmarkt of in uw winkel