Business Talent Network wordt MoongroBusiness Talent Network wordt Moongro
Back Back Nieuws

Business Talent Network wordt Moongro

14 juli 2017

Business Talent Network (BTN) gaat over op een nieuwe naam: Moongro. Het Amsterdamse recruitmentplatform voor young professionals kiest voor de naamswijziging vanwege de snelle groei die het bedrijf doormaakt en de verbrede dienstverlening. Ook sluit de nieuwe naam beter aan bij de visie van het jonge en snel groeiende bedrijf.

‘De nieuwe naam past bij de doelstellingen en ambities van het innovatieve recruitmentplatform’, legt directeur Adriaan Kolff uit. ‘Door het online bereik richting de doelgroep van hoogopgeleid talent te combineren met technologie en data heeft BTN haar dienstverlening drastisch weten uit te breiden. Hierdoor zijn we ons ‘oude’ bedrijf ontgroeid. De nieuwe naam Moongro past beter bij wie we zijn: Moon staat voor de oneindige mogelijkheden die een ambitieuze starter of young professional heeft, Gro voor het Engelse ‘grow’ – groeien – wat centraal staat in onze filosofie. Dat we groei realiseren voor zowel de young professionals als onze klanten, is ons bestaansrecht.’

Groter, breder en beter

Naast online werving en employer branding campagnes biedt Moongro inmiddels ook detachering, uitzenden en werving en selectie aan. Die uitbreiding valt zeer goed in de markt, blijkt uit de cijfers. Zo is de omzet de afgelopen drie jaar elk jaar tussen de 50 en 100 procent gestegen, verhuisde het bedrijf naar een groter kantoor (waar alweer een optie is genomen op een extra verdieping) en bereikt Moongro jaarlijks ruim een miljoen hoogopgeleide studenten via 36 nichewebsites. ‘Wat betreft personeel zijn we in een jaar tijd meer dan verdubbeld’, aldus Kolff.

Data-driven

Moongro is een data-driven recruitmentplatform: met data en slimme technologie worden snellere en kwalitatief betere matches gemaakt tussen young professionals en het bedrijfsleven. ‘Door enerzijds onze grip op de doelgroep en anderzijds door alles door te meten kunnen we de juiste doelgroep bereiken met de juiste boodschap op het juiste moment. Hierdoor hebben wij een snelgroeiende database met kwalitatieve profielen en kunnen we altijd garanties geven op de instroomdoelstellingen van onze klanten’.

Inspelen op een behoefte

Dankzij het uitzonderlijke bereik, zowel online als offline, heeft Moongro inmiddels meer dan 300 klanten, waaronder Unilever, Heineken, Capgemini, Randstad, Ahold, Wehkamp en Google. Moongro voorziet in een behoefte die past bij het tijdsbeeld. Babyboomers verlaten de arbeidsmarkt, terwijl de economie weer aantrekt. Per jaar studeren ongeveer 110.000 WO’ers en HBO’ers af en van alle vacatures is één op de drie voor een starter. ‘Wat betreft vacatures zitten we weer op het niveau van voor de crisis. Er is een enorm tekort aan talent.’

Over Moongro

Moongro, het voormalige Business Talent Network (BTN), is het grootste online recruitmentplatform voor hoogopgeleid talent in Nederland en België. Via 36 websites met ruim een miljoen gebruikers per jaar helpt Moongro meer dan 300 bedrijven bij de instroom van starters en young professionals en geeft hierin garanties op de wervings- en instroomdoelstellingen.

 

Op de foto: Directie Moongro - v.l.n.r. Robin Friend, Oscar Bieleveld en Adriaan Kolff

Cool Event