Buitenplaats Kameryck groeide de afgelopen jaren uit tot een veelzijdige bestemming voor (zakelijke) evenementen, vergaderingen en andere bijeenkomsten. ‘We zijn een all-in locatie en daar was eerder nog geen sprake van’, vertelt Van der Woning. ‘Een kantelpunt was de aanbouw waardoor we meer ruimte kregen. Zelf kom ik uit Woerden, dus ik kende de locatie natuurlijk wel een beetje. Destijds kende ik het vooral als restaurant en van de Pitch & Putt. Het was nog niet groot als zakelijke locatie, maar daar hebben we verandering in gebracht.’ De groei is volgens haar vooral te danken aan het team. ‘Het personeel maakt echt het verschil. Zij zijn hét visitekaartje en gaan steeds weer voor een 9.’
Hospitality als drijvende kracht
Dat medewerkers vaak jarenlang blijven, zegt veel over de sfeer en verbondenheid. ‘Intern gedragen we ons als het kleine bedrijf dat we ooit waren. Niemand voelt zich te goed om even de handen uit de mouwen te steken. Nieuwe collega’s maken kennis met iedereen. Mensen krijgen de kansen die ze verdienen, en ook wie hier tijdelijk heeft gewerkt, gaf aan zich snel enorm thuis te voelen.’
Een indrukwekkend welkom
‘Bij aankomst zijn de gasten al onder de indruk’, vertelt Van der Woning. ‘Het gras is strak gemaaid, de entree is warm en welkom. Ik kom zelf ook met dat wauw-gevoel aan, ik voel me trots. Dat gevoel willen we overbrengen aan iedereen die hier voor het eerst komt.’
De aandacht voor details maakt het verschil. ‘Komt iemand wat brengen, dan vragen we direct of we kunnen helpen. Komt iemand voor een event, dan heten we ze van harte welkom. Niemand loopt hier verloren, en wij willen dat ook de organisator weet: ik hoef eigenlijk niets meer te doen, ik zit hier goed.’
Van idee tot uitvoering
Een succesvol evenement begint bij een goed gesprek, legt Birgit uit: ‘We brengen de wensen van onze klant helder in kaart en geven direct aan wat we kunnen betekenen. Door de moeilijke vragen direct te stellen, weten we sneller wat je echt wilt bereiken met je event. Onze eventadviseurs schuwen de eerlijkheid niet. Als we denken dat je teveel hapjes wilt, hoor je dat ook.’
In de voorbereiding blijft het contact persoonlijk. ‘Je hebt contact met één van onze producers. Zij kleuren de dag in die je met de adviseur hebt geschetst. Twee weken voor het event plannen we een productiemeeting in met de operationeel manager waarin we alles doornemen. Op de dag zelf weet iedereen precies wat er moet gebeuren.’
Improviseren
Dat Buitenplaats Kameryck klaar is voor verrassingen bleek laatst weer. ‘Er kwam een man aan die voor 23 personen lunch en overleg had gereserveerd. Die boeking was hier niet bekend. Nadat hij navraag deed bleek een andere locatie geboekt te zijn. Alleen: de gasten waren al onderweg naar ons! Ons team heeft razendsnel geschakeld. Binnen een uur stond een heerlijke lunch klaar, het operationele team vond een ruimte voor overleg en zorgde dat deze spic en span was. De gasten hebben nooit iets gemerkt van enige verwarring en gingen na een gezellige borrel tevreden naar huis. De man die zich eerder die dag meldde was diep onder de indruk.’
Samen trots
Birgit kijkt met haar collega’s uit naar de toekomst: ‘We zijn ons heel erg bewust van de hele keten die bijdraagt aan de klantervaring. Successen en complimentjes delen we in een speciale groepsapp. En de personeelsuitjes zijn legendarisch: de eigenaar organiseert ze zelf en elk jaar is het weer een verrassing voor de rest. Buitenplaats Kameryck sluit die dag, want iedereen gaat mee. Afgelopen week hadden we weer een uitje en ook deze dag was weer geweldig!’