10 april 2015

Bridge lanceert one-stop-shop concept voor techniek en inrichting events

Rubrieken

Veel bedrijven en organisaties nemen tegenwoordig de organisatie van events zelf ter hand, maar hebben wel behoefte aan technische ondersteuning. Bridge Event Facilities speelt in op die trend, door ondersteuning te bieden volgens het one-stop-shop principe. ‘In dit concept regelt een vaste projectleider van Bridge het creatieve ontwerp en de uitvoering van een project, plus alles wat daarbij komt kijken, zoals techniek, planning, meubilair, drukwerk, banners, signing, enzovoort,’ vertelt René Verbruggen, directeur van Bridge Event Facilities. Daarnaast bedenkt het bedrijf creatieve oplossingen vanuit de techniek voor live communicatie vragen.

Het bedrijf uit het Brabantse Schijndel is een full service technisch bedrijf, dat zich niet alleen focust op de technische realisatie van een project, maar ook op de inrichting. Een vrijwel unieke combinatie. Het bedrijf levert licht, beeld en geluid, maar bouwt ook beursstands van trussen en theaterdoeken, ontwerpt meubellijnen, decors en podia, levert vloeren, decoratie, wandprints, signing bordjes enzovoort.‘In feite slaan we een brug tussen een creatief idee en de technische realisatie,’ geeft René Verbruggen aan. Het bedrijf is met name actief in de technische realisatie en inrichting van events, beurzen, congressen en de combinaties van bijvoorbeeld congressen met expo’s. René Verbruggen: ‘Door full service te bieden, ontzorgen we standhouders en beursorganisatoren van a tot z. Daarom werken we bijvoorbeeld ook altijd met één vast contactpersoon.’

De volledige productieplanning
Bridge is een facilitair leverancier, maar denkt met de opdrachtgever/organisator mee als een partner. ‘Wij maken vaak in overleg met de andere leveranciers, zoals de cateraar en de standbouwers, de productieplanning voor het hele event. Dan weten we zeker dat alle logistieke processen mooi aansluiten. Dat voorkomt vertragingen en dubbel werk. Dat scheelt menskracht, bespaart de opdrachtgever geld en levert extra tijd op voor de repetities. Ook voor de locatie is dat aantrekkelijk, want hoe korter de op- en afbouwtijd, hoe vaker de locatie verhuurd kan worden voor eventdagen.’

Alles voor de efficiency
Bridge maakt er een sport van om alle processen tijdens de opbouw van producties zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Dat betekent dat er over veel details is nagedacht. Enkele eenvoudige voorbeelden. René Verbruggen: ‘Onze medewerkers hebben elk een specialisatie, maar zijn ook allround inzetbaar. Zo zijn de chauffeurs van onze trailers bijvoorbeeld tevens technici. Dat bespaart het vervoer van een extra medewerker. Ander voorbeeld. Het productieteam, dat alles opbouwt en afregelt, neemt altijd extra materialen mee naar een project. Materialen, waarvan we uit ervaring weten dat de opdrachtgever of de standbemanning daar vaak nog extra om vraagt: een extra stroompuntje, een vergeten kabeltje voor hun eigen apparatuur, een extra tafel, spotje of LCD-scherm. Doordat we de opbouwschema’s van bijvoorbeeld de cateraar kennen, installeren we bij aankomst meteen de techniek van de keuken- en barruimte, zodat de cateraar bij aankomst meteen aan de slag kan.’ Standaard gaat er ook een flightcase mee met een CO2-blusser, een verbandtrommel en een blusdeken. ‘Misschien zijn we dat niet verplicht, maar we denken mee en we doen alles voor een zo soepel verloop van het productieproces. Ons doel is dat de opdrachtgever met een gerust gevoel kan slapen. Voor ons is een event pas geslaagd als niet alleen de gasten en de opdrachtgever tevreden zijn, maar als ook áchter de schermen alles volgens plan verloopt.’

Technische oplossingen voor live communicatie vragen
De pay-off van Bridge is dan ook ‘Show your best’. Om opdrachtgevers te inspireren met allerlei technische oplossingen, is de website showyourbest.nl ontworpen met daarop sfeerimpressies van allerlei showcases. Deze digitale etalage toont veel oplossingen die Bridge heeft bedacht voor live communicatie vragen. Voor het FME Congres 2014 bijvoorbeeld bedacht Bridge een inrichtingsconcept, dat van het congres tevens een actief netwerk event maakte.
René Verbruggen: ‘Tijdens dit congres liep het programma snel in elkaar over, waardoor er veel geschakeld moest worden. We hebben dat opgelost door aan beide kanten van de transparante zaal een podium neer te zetten. De bezoekers zaten op een draaistoel en konden dus snel switchen van de ene naar de andere kant. Bovendien zaten ze niet achter elkaar, maar aan tafels. Daardoor raakten de gasten sneller met elkaar in gesprek. De interactie kwam natuurlijker op gang. Deze aanpak kreeg veel positieve reacties. Zo bedenken we voor elk project creatieve oplossingen vanuit de techniek. Soms ontwikkelen we voor dit doel nieuwe meubels, die we vaker kunnen inzetten. Bij het ontwerp zorgen we er namelijk voor dat de meubels licht, demontabel en gemakkelijk te vervoeren zijn.’

Een andere recente case op showyourbest.nl die oog voor detail onthult, is Victory ’44, een bevrijdingsfeest in de CHV Noordkade in Veghel. Bridge verzorgde daar als sponsor voor het goede doel de podiumtechniek en de aankleding van een benefiet feest in de stijl van de jaren ’40. Om de sfeer van de jaren ’40 te creëren, zocht Bridge voor de belichting uit welke kleurenfilters in die tijd gebruikt werden en ging daarmee aan de slag. Het effect droeg bij aan een indringende beleving van de jaren ’40. René Verbruggen: ‘De opdrachtgever zei na afloop: ‘jullie hangen geen lampen op, jullie zijn met wetenschap bezig!’ We leveren nu eenmaal niet alleen spullen, we bedenken oplossingen.

Fotografie: Bridge Event Facilities