
Deze ticketoplossing is tot stand gekomen in samenwerking met Weeztix, het snelstgroeiende self-service ticketplatform van Europa, en markeert een belangrijke volgende stap in Beatports missie om niet alleen muziek te ontsluiten, maar ook live-ervaringen mogelijk te maken.
Beatportal
Vanaf nu kunnen labels, promotors en locaties in de EU en het VK hun evenementen aanbieden op Beatportal, Beatport’s contentplatform voor dansmuzieknieuws en nachtleven. Binnenkort wordt deze nieuwe ticketservice ook uitgerold in de VS en geïntegreerd in de Beatport store. In 2026 worden de aankomende evenementen bovendien zichtbaar op de artiesten- en labelpagina’s, zodat tickets direct via Beatport kunnen worden verkocht.
Real-life impact
Ticketing en muziekontdekking staan traditioneel los van elkaar waardoor we bepaalde ontwikkelingen zien: grote events bloeien op, terwijl onafhankelijke promotors en grassroots-locaties vaak niet over de juiste tools beschikken. Tegelijkertijd blijven artiesten en labels worstelen met het omzetten van online engagement naar real-life impact. Met Beatport Tickets kunnen organisatoren hun ticketpagina’s verrijken met custom playlists en fans alvast een meeslepend voorproefje geven van de sfeer én de muziek van het evenement.
Bruggen slaan tussen digitaal en live
‘Beatport is altijd de plek geweest waar dj’s en fans samenkomen rond de muziek die de dancescene drijft’, aldus Helen Sartory, Chief Revenue Officer bij Beatport. ‘We hebben dit jaar grote stappen gezet met onze nieuwe Live & Interactive-afdeling, waarmee we artiesten een podium geven op toonaangevende festivals via initiatieven als The Block. Beatport Tickets is de volgende logische stap: we slaan een brug tussen digitaal en live, ondersteunen promotors, helpen artiesten hun bereik te vergroten en geven fans een rijkere, meer verbonden beleving.’