BrandBase valt twee keer in de prijzenBrandBase valt twee keer in de prijzen
Back Back Nieuws

BrandBase valt twee keer in de prijzen

09 december 2019

Creatief productiebedrijf BrandBase viel tijdens de feestelijke uitreiking van The Drum Experience Awards in Londen twee keer in de prijzen. De campagne ‘Game Changers’ voor ABN AMRO werd verkozen tot Sponsorship Activation/ Event of the year. Generation Discover Festival van initiatiefnemer Shell won de award voor Open Air Experience of the year.

Successful brands do something real

Inge Overtoom, Operations Director en partner van BrandBase: “Ons motto is ‘successful brands do something real’. Daarom creëren we grote en gedurfde experiences door middel van evenementen, producten en promoties. Om onze klanten in staat te stellen meer te durven, meer te doen en meer te bereiken. Het winnen van The Drum Experience Awards voor Game Changers en Generation Discover Festival is een bekroning op de fantastische samenwerking met ABN AMRO en Shell.  

Game Changers

Elk jaar worden 300 miljoen tennisballen geproduceerd. Daarvan wordt nauwelijks iets gerecycled. Daarom kregen de tennisballen dit jaar een nieuw leven. Tijdens het toernooi werden vier nieuwe Game Changers gepresenteerd: de Circular sneaker, een tennisracketdemper, een Bluetooth-speaker en een groene daktegel – allemaal gemaakt met gerecyclede oude tennisballen. BrandBase ontwikkelde de producten, maakte een campagnefilm en behind-the-scenes video’s van alle producten en organiseerde een expositie om het verhaal te vertellen. De volgende stap? Een Krajicek Playground gemaakt van 50.000 gerecyclede tennisballen! 

Generation Discover Festival

Voor het derde jaar op rij vond Generation Discover Festival in 2018 plaats op het Malieveld in Den Haag. Tijdens dit vijfdaagse evenement komen jongeren spelenderwijs in aanraking met wetenschap, techniek en innovatie. In de futuristische domes konden bezoekers energie opwekken door te dansen, deelnemen aan een van de vele workshops, bouwen aan de stad van de toekomst, vliegen met drones, VR-werelden beleven en racen met een zoutwaterauto. Het Generation Discover Festival, een concept en productie van BrandBase, was grootser dan ooit en trok een recordaantal bezoekers (35.543). Initiatiefnemer Shell is ervan overtuigd dat de denkkracht van scholieren in het basisonderwijs nodig is om de wereld van morgen vorm te geven. Daarom willen Shell en meer dan twintig partners als Nemo, Linde, ABN AMRO en Samsung jongeren inspireren hun ideeën over de toekomst te realiseren. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!