
Voor het derde jaar op rij vond Generation Discover Festival plaats op het Malieveld in Den Haag. Dit jaar was het festival grootser dan ooit. In opdracht van Shell ontwikkelde BrandBase deze productie. Een recordaantal van 35.543 bezoekers ging aan de slag met wetenschap en techniek.
Het festival
Op het Malieveld in Den Haag vond de derde editie van het Generation Discover Festival plaats. Tijdens dit vijfdaagse evenement komen jongeren spelenderwijs in aanraking met wetenschap, techniek en innovatie. In de futuristische domes kunnen bezoekers energie opwekken door te dansen, deelnemen aan een van de vele workshops van een groot aantal partners, bouwen aan de stad van de toekomst, vliegen met drones, VR-werelden beleven en racen met een zoutwaterauto.
Het idee
Het Generation Discover Festival, een concept en productie van BrandBase, was dit jaar grootser dan ooit. Shell is ervan overtuigd dat we de denkkracht van de scholieren in het basisonderwijs nodig hebben om de wereld van morgen vorm te geven. Daarom willen Shell en meer dan 20 partners als Nemo, Linde, ABN AMRO en Samsung jongeren inspireren hun ideeën over de toekomst te realiseren.
De opening
Woensdag 17 oktober werd het festival geopend door Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland en Marjan Hammersma, secretaris-generaal van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Zij werden bijgestaan door presentator Buddy Vedder en Mats Valk, een Nederlandse Rubiks kubus-speedcuber én Europees kampioen. De eerste twee dagen gingen 10.000 jonge bezoekers, voornamelijk scholieren, op avontuur in de wereld van wetenschap & techniek. In totaal worden ruim 30.000 bezoekers verwacht.
Over Shell
Als een van de meest toonaangevende energiebedrijven ter wereld speelt Shell een sleutelrol in de energievoorziening en helpt zij om op economisch, maatschappelijk en milieutechnisch verantwoorde wijze in de groeiende energiebehoefte van de wereld te voorzien.
Over BrandBase
BrandBase is een prijswinnend full-service creative production company. Samen met onze klanten zoals Shell, ABN AMRO, WNF, Bijenkorf en Schiphol bouwen we aan succesvolle merken met visie, eerlijkheid en durf. Want wij geloven: Successful brands Do instead of Talk.