
BOMBAY SAPPHIRE en de Hoxton zullen op vijf Europese locaties opkomen voor nieuwe generatie kunstenaars in de vorm van vijf unieke pop-up-exposities, met als doel gasten te stimuleren om overal om hen heen de creatieve inspiratie te ontdekken. Beeldende kunstenaars zullen Hox-galerijen in Amsterdam, Barcelona, Londen, Parijs en Rome overnemen, waarbij de ruimtes worden getransformeerd met creatieve exposities, aangevuld met innovatieve gin-cocktails door de Hoxton-barmannen.
Campagne met Baz Luhrmann
Dit laatste nieuws wordt onthuld als onderdeel van de BOMBAY SAPPHIRE Saw This Made This-campagne; in de eerste plaats gelanceerd met de iconische filmregisseur Baz Luhrmann als Creative Director van de campagne, met als doel mensen te inspireren om overal om hen heen creativiteit en schoonheid te zien. BOMBAY SAPPHIRE zet zijn mondiale missie voort en roept iedereen op om geïnspireerd te worden in zijn lokale omgeving, zijn eigen creativiteit te benutten en zijn creatieve potentieel te ontsluiten.
The Hoxton Amsterdam
In The Hoxton, Amsterdam, zal de autodidactische Nederlandse kunstenares Frederique Matti dikke verflagen gebruiken om de gezellige sfeer van een Amsterdams feest in volle gang weer te geven. Haar tastbare, kleurrijke motieven verschijnen op een glazen wand net binnen de ingang van het hotel en leggen lokale momenten vast in haar kenmerkende lijnstijl, uitgedrukt in objecten die je op een feest kunt tegenkomen en een verhaal vertellen over de gasten, de omgeving en de energie.
Custom made cocktail
Het Nederlandse barteam heeft de Spirit of Resilience gecreëerd met BOMBAY SAPPHIRE, met dragon doordrenkte jenever, groene chartreuse, appelsiroop en limoensap. De naam is gekozen om de windmolens in Amsterdam weer te geven, die door de geschiedenis van Nederland een bekend bouwwerk zijn geweest. De cocktail is gegarneerd met een bananenblad dat de wieken van de windmolens voorstelt.