Back Back Nieuws

BloemBloem zorgt voor uitstraling KLM Open

07 september 2009
Het KLM Open 2009 vond van  20 t/m 23 augustus plaats. Aan BloemBloem de vraag om samen met diverse partners de Kennemer Golf & Country Club vier dagen lang onder te dompelen in een unieke sfeer. Een ambiance die recht doet aan de golfklassieker en tegelijkertijd helemaal van nu is. Een enorme uitdaging, zeker gezien de omvang van de golfcourse. Toch is BloemBloem er samen met partners als Freshco in geslaagd de uitstraling van het KLM Open naar een hoger niveau te tillen. Zowel de toernooiorganisatie van THIS IS GOLF als de hoofdsponsors kijken zeer tevreden terug op de decoratie en aankleding van het toernooi.

90ste editie in stijl

Het KLM Open 2009 was de negentigste editie van de Dutch Open, een van de oudste golftoernooien van Europa. Een prestigieus evenement dat kan bogen op een rijke traditie, maar zeer nadrukkelijk ook met haar tijd meegaat. Het verklaart de keuze voor BloemBloem, dat bekend staat om haar patroondoorbrekende concepten en eigentijdse decoraties. Doel van BloemBloem was om samen met een aantal partners de algehele kwaliteitsbeleving van het KLM Open te vertalen naar een krachtige uitstraling. Met resultaat. De decoratie en het meubilair waren groots in omvang en impact. In totaal zijn maar liefst 12 kilometer rijplaten aangebracht en 19 trailers meubilair aangevoerd. De meest opvallende blikvangers waren onder meer de Swan Lounge en de Business Lounges.

Toernooi- en merkbeleving

“Ondanks de gecompliceerde logistieke situatie op de Kennemer is BloemBloem perfect in staat gebleken een kwalitatief hoogwaardig product te leveren dat past bij de uitstraling van het KLM Open,” aldus Daan Slooter, toernooidirecteur KLM Open. Rudy Zweers (account director) en Patrick ’s-Gravemade (creative director) van BloemBloem kijken ook terug op een uniek evenement.

“Met een ongekend enthousiasme is keihard gewerkt om het weids opgezette terrein van de Kennemer Golf & Country Club te voorzien van de juiste sfeer en aankleding” aldus Patrick. Rudy vult aan: “Uiteindelijk hebben ruim 45.000 mensen het KLM Open bezocht. Zij kijken terug op een fantastisch mooi toernooi. Die positieve beleving onderschrijft de positie van het KLM Open als een van de Nederlandse toptoernooien én draagt bij aan een positieve merkbeleving van sponsors als KLM.”

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!