Back Back Nieuws

Bezoekers Vierdaagse doneren 51.546 zoenen aan ziek kind

25 juli 2016
Vierdaagsewandelaars
en Vierdaagsefeestenbezoekers hebben massaal zoenen voor een ziek kind
gedoneerd. Maar liefst 51.546 zoenen, en daarmee euro's, werden
opgehaald voor Ronald McDonald Huis Nijmegen, dat al 25 jaar zorgt dat
een ziek kind zijn ouders dichtbij heeft.

Bezoekers van de Vierdaagse konden voor 1 euro een zoen kopen, die
rechtstreeks naar Ronald McDonald Huis Nijmegen ging. De campagne 'Een
zoen voor een ziek kind' werd ondersteund door de Stichting
Vierdaagsefeesten en werd op zaterdagochtend 16 juli feestelijk
afgetrapt bij de start van de Kidsloop. De actie liep tot vrijdagavond
22 juli. Bezoekers kregen als dank voor hun donatie een stempel-zoen, en
dat was te zien: Nijmegen was de hele week gevuld met mensen die onder
de rode lipafdrukken zaten.

Zoen voor een ziek kind

'Het is fantastisch dat zoveel mensen het Ronald McDonald Huis een warm
hart toedragen,' zegt Erny Frowijn, general manager van Ronald McDonald
Huis Nijmegen. 'Met al deze zoenen zorgen de wandelaars en bezoekers
ervoor dat een ziek kind zijn ouders dichtbij zich heeft. Zo zijn mama
en papa altijd in de buurt voor een zoen na een vervelende ingreep of
een verhaaltje voor het slapengaan. Dat is een veilig gevoel voor zieke
kinderen.' Ronald McDonald Huis Nijmegen bestaat dit jaar precies 25
jaar en viert daarmee net als de Nijmeegse Vierdaagse, die dit jaar voor
de 100e keer werd gelopen, een jubileum.

Een Nijmeegs doel
'Het is een prachtig doel,' vindt Walter Hamers, voorzitter van de
Vierdaagsefeesten. 'Een ziek kind kan niet zonder zijn ouders. Het is
bovendien echt een Nijmeegs doel; het Ronald McDonald Huis heeft door
steun van de Nijmeegse inwoners en het bedrijfsleven de afgelopen 25
jaar al meer dan 12.000 gezinnen met een ziek kind kunnen helpen.' Het
Ronald McDonald Huis ontvangt geen subsidie en functioneert dankzij
donaties, vrijwilligers en sponsoren. CCV sponsorde de mobiele
contactloze betaalautomaten waarmee de zoenen betaald werden en de
Ambassadors Club van de Vierdaagsefeesten kocht de eerste 1.000 zoenen.
Vele bedrijven volgden de afgelopen week dit voorbeeld.

Bron: ANP

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!