Betere content voor je zakelijke eventBetere content voor je zakelijke event
Back Back Column

Betere content voor je zakelijke event

06 februari 2020

TAPE ontwikkelt regelmatig content voor zakelijke events. Wat zijn de opvallendste ontwikkelingen of de beste gewoontes? Hieronder een aantal tips voor betere content die zorgen voor een succesvol zakelijk event dat eruit springt.

Doe een brand sprint

Bij events zien we vaak dat het organisatieteam uit professionals van verschillende organisaties bestaat of rekening moet houden met de wensen van externe stakeholders. Om er zeker van te zijn dat iedereen in het projectteam dezelfde visie deelt en zich betrokken voelt, gebruikt TAPE een workshop om alle abstracte ideeën over de uitstraling van het event concreet te maken. De drie uur durende workshop is gebaseerd op the three-hour brand sprint van Jake Knapp van Google Ventures. Samen met zijn collega’s zette hij een aantal merkoefeningen op een rij waarmee hij bedrijven helpt om een gedeelde manier van spreken over hun merk te ontwikkelen. De oefeningen maken het makkelijker om beslissingen te nemen over stijl, tone of voice en visuals. In tegenstelling tot lange meetings met vage abstracte beschrijvingen en huis-tuin-en-keukenadviezen, zijn deze merkoefeningen to-the-point en geen verspilling van je tijd.

Maak werk van je uitnodiging

De eerste les in marketingcommunicatie: wees onderscheidend. Toch krijgen we veel matige uitnodigingen in standaard Mailchimp-templates. Natuurlijk is met een goede e-mailcampagne niks mis om een grote groep mensen te bereiken. Het is ook een effectieve manier om je boodschap te herhalen. Als je er echter zeker van wil zijn dat bepaalde mensen komen, vraagt dat meer van je uitnodiging. Dat realiseerden ze zich bij Baker McKenzie voor een jaarevent met belangrijke relaties. Voor de uitnodigingen voor een diner in de Cuypersbibliotheek in het Rijksmuseum, maakte TAPE een ontmanteld schilderij. De uitnodiging bestond uit canvas, doek, olieverf, een ontwerp en een handtekening. Dit bleef echter niet bij de geprinte uitnodiging. Ook in de menukaarten, aankleding en de onlinecommunicatie trokken ze dit idee door.

Liveverslag

Met de komst van livevideo en stories op social media is een liveverslag van een event niet meer weg te denken. Bijvoorbeeld bij de Innovation Expo van het ministerie van Economische Zaken had dit veel invloed op het bereik van het event. De hele dag liep een filmploeg rond die leuke reacties ophaalde bij sprekers zodra ze van het podium afkwamen. Dit soort video’s krijgen op social media veel bereik. Daarnaast is het een sterke manier om extra content te creëren die veel reacties van bezoekers oplevert.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!