Back Back Nieuws

Bestuurders en managers Bilderberg krijgen inzicht in klantbeleving

11 mei 2016
Bilderberg en The Brown Paper Company hebben de handen ineengeslagen om een opleidingsprogramma te ontwikkelen. Gedurende een tweedaags ‘Bilderberg Experience’ krijgen bestuurders en managers inzicht in hoe zij een ‘ultieme klantbeleving’ kunnen creëren voor hun klanten.

Klantbeleving
De eisen die klanten aan een merk stellen liggen anno 2016 in vrijwel ieder marktsegment veel hoger dan vroeger. Nieuwe spelers met innovatieve en nieuwe concepten dwingen organisaties om hun businessmodellen opnieuw onder de loep te nemen en veel traditionele organisaties (vooral in het retailsegment) spelen onvoldoende in op de marktontwikkelingen en komen in de problemen (V&D, Halfords, en een aantal mode- en sportketens). In veel van deze bedrijven ontbrak een essentieel element: de ultieme klantbeleving.

The Brown Paper Company (BPC) uit Bilthoven specialiseert zich op het snijvlak van klantbeleving en -bediening helpt opdrachtgevers bij het realiseren van prestatieverbetering op de werkvloer om zodoende te komen tot ultieme klantbeleving en klantbediening om in de toekomst onderscheidend te blijven.

Bilderberg Experience
Onlangs bundelde The Brown Paper Company zijn krachten met Bilderberg, een Nederlandse hotelketen van 17 vier- en vijfsterrenhotels, met een uitstekende reputatie binnen de branche. Dagelijks zetten de hotelmedewerkers zich in om gasten een ultieme klantervaring te bieden, en werd hiervoor in de loop der jaren zelfs een blauwdruk ontwikkeld. Om die kennis en expertise nu met anderen te delen, lanceert Bilderberg daarom samen met BPC een opleidingsprogramma getiteld ‘The Bilderberg Experience’, bedoeld voor management, teamleiders, bestuurders en directie van organisaties.

Deelnemers runnen Bilderberg hotel
In een intensief tweedaags programma ervaren deelnemers hoe zij ultieme klantbeleving kunnen creëren voor hun klanten. Onder begeleiding van Bilderberg runnen teams van de deelnemende organisaties een dag lang het hotel, waarbij ze -hands on- échte hotelgasten bedienen. De deelnemers krijgen directe feedback, delen hun ervaringen, en kunnen deze vervolgens vertalen naar hun eigen organisatie om de lessons learned in de praktijk in te zetten.

Arlette Gilbert, Commercieel Directeur van Bilderberg: ‘Onze passie voor de gast, en daarmee de klantbeleving, is verankerd binnen onze organisatie. Dat vertaalt zich onderneem naar een nominatie voor de Zoover Awards voor ‘Beste Hotelketen van Nederland’ en ‘Populairste Hotelketen’. We zijn er trots op onze passie tijdens The Bilderberg Experience te kunnen delen met een brede groep bestuurders en directies. Dat creëert fans onder klanten en medewerkers en wie wil dat niet?’

Wessel Berkman, oprichter van The Brown Paper Company, wijst tenslotte op de pragmatische aard van het programma: ‘Het belangrijkste is de doorvertaling naar de praktijk. The Bilderberg Experience is een pragmatisch programma van beleven, ervaren en het zelf ontwerpen van een route, zodat deelnemers direct aan de slag kunnen binnen hun eigen organisatie.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!