Back Back Nieuws

Beste tool voor fundraising: eigen ervaring

29 november 2016
Sommige goede doelen hebben inmiddels het geitenwollensokken imago van zich afgeschud en zijn
mooie merken geworden. Dit bewijst de KNRM (Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij)
wederom tijdens het 12e KNRM gala in Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk.



Geen subsidies
De KNRM redt mensen in nood op het water. Snel, professioneel en kosteloos voor de hulpvrager. De
KNRM ontvangt geen subsidies van de overheid en is geheel afhankelijk van goede gevers. Dat dit
trouwe en een vrijgevige delegatie van (maritieme) topbedrijven zijn, bleek zaterdag 26 november
tijdens het benefiet reddersgala.



Hoe voelt het om een echte KNRM-er te zijn?
Tijdens het middagprogramma, georganiseerd door Goesting Events & Training, konden de gala-gasten een eigen gesimuleerde reddingsactie uitvoeren en voelen hoe het is een echte KNRM-er te
zijn. Stelt u zich eens voor? De reddingsboot wordt gelanceerd vanaf het strand. De snelheid en
power van de boot ervaren, in mum van tijd was de kustlijn niet meer in zicht. In de verte hoor je een
helikopter. Deze komt steeds dichterbij, het gebulder vlak boven de boot voor een spectaculaire
demonstratie van een KNRM-er die gehoist wordt. Daarna spring je het koude water van de Noordzee
in en ervaart het extreme drijfvermogen van het overlevingspak. Samen met de trainers van Goesting
en de KNRM-ers worden er speciale oefeningen in het water gedaan.

De power van de boot, de koude zee voelen, de adrenaline, de golfslag die de helikopter veroorzaakt
zorgen ervoor dat je je een echte KNRM-er voelt. Je ervaart hoe gepassioneerd en deskundig de
schipper en zijn bemanning is. En dan te bedenken dat dit bijna allemaal vrijwilligers zijn, die hun hart
aan de KNRM hebben verloren en de passie voor de zee met elkaar delen. Ze wagen soms hun eigen
leven om dat van een ander te redden.



Unieke ervaring
Goesting, de NHV Helikopter en de KNRM stations Noordwijk, Katwijk en Ter Heijde zorgden voor een
geweldige en unieke ervaring voor de gasten en dit bleek een investering bij het doel van de avond.
Tijdens het gala werden foto's van het middagprogramma getoond en de vibe die op dat moment in de
zaal ontstond was heel bijzonder en heeft vast en zeker bijgedragen aan de opbrengst van de veiling,
namelijk het recordbedrag van € 541.739,00

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!