29 november 2016

Beste tool voor fundraising: eigen ervaring

Rubrieken

Sommige goede doelen hebben inmiddels het geitenwollensokken imago van zich afgeschud en zijn mooie merken geworden. Dit bewijst de KNRM (Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij) wederom tijdens het 12e KNRM gala in Grand Hotel Huis ter Duin te Noordwijk. Geen subsidiesDe KNRM redt mensen in nood op het water. Snel, professioneel en kosteloos voor de hulpvrager. De KNRM ontvangt geen subsidies van de overheid en is geheel afhankelijk van goede gevers. Dat dit trouwe en een vrijgevige delegatie van (maritieme) topbedrijven zijn, bleek zaterdag 26 november tijdens het benefiet reddersgala. Hoe voelt het om een echte KNRM-er te zijn?Tijdens het middagprogramma, georganiseerd door Goesting Events & Training, konden de gala-gasten een eigen gesimuleerde reddingsactie uitvoeren en voelen hoe het is een echte KNRM-er te zijn. Stelt u zich eens voor? De reddingsboot wordt gelanceerd vanaf het strand. De snelheid en power van de boot ervaren, in mum van tijd was de kustlijn niet meer in zicht. In de verte hoor je een helikopter. Deze komt steeds dichterbij, het gebulder vlak boven de boot voor een spectaculaire demonstratie van een KNRM-er die gehoist wordt. Daarna spring je het koude water van de Noordzee in en ervaart het extreme drijfvermogen van het overlevingspak. Samen met de trainers van Goesting en de KNRM-ers worden er speciale oefeningen in het water gedaan. De power van de boot, de koude zee voelen, de adrenaline, de golfslag die de helikopter veroorzaakt zorgen ervoor dat je je een echte KNRM-er voelt. Je ervaart hoe gepassioneerd en deskundig de schipper en zijn bemanning is. En dan te bedenken dat dit bijna allemaal vrijwilligers zijn, die hun hart aan de KNRM hebben verloren en de passie voor de zee met elkaar delen. Ze wagen soms hun eigen leven om dat van een ander te redden. Unieke ervaringGoesting, de NHV Helikopter en de KNRM stations Noordwijk, Katwijk en Ter Heijde zorgden voor een geweldige en unieke ervaring voor de gasten en dit bleek een investering bij het doel van de avond. Tijdens het gala werden foto's van het middagprogramma getoond en de vibe die op dat moment in de zaal ontstond was heel bijzonder en heeft vast en zeker bijgedragen aan de opbrengst van de veiling, namelijk het recordbedrag van € 541.739,00