Back Back Nieuws

Belangrijkste indicatoren voor succesvolle zakenreis

05 december 2014
CWT Solutions Group, de consultancytak van Carlson Wagonlit Travel (CWT), presenteert haar onderzoek naar de Return On Investment (ROI) van zakenreizen.

Aan 10.000 zakenreizigers werd gevraagd hun laatste zakentrip te beoordelen. De resultaten van het onderzoek tonen aan dat maar liefst 88% van de gemaakte reizen als succesvol wordt gezien. Slechts 2,5% van de zakenreizen voldoet niet aan de verwachtingen. Opvallend hierin is dat tweederde van de respondenten die hun zakentrip als niet succesvol beoordeelde aangaf dat vooraf ook te hebben voorzien.

Aanbevelingen
De analyse van minder goed verlopen zakentrips laten vergelijkbare patronen zien. Om het risico zoveel te beperken, wordt de volgende aanpak aanbevolen:

• Plan meerdere zakelijke afspraken per reis – in 19% van de gevallen geeft een zakenreis met slechts één geplande meeting geen positief resultaat. Elke extra meeting verhoogt de kans op een succesvolle trip met 10 procent.
• Neem voldoende tijd voor de geplande afspraken – wanneer de geplande tijd
per afspraak cumulatief minder is dan een uur, is de kans op een minder goed verlopen reis 28 procent. Dit percentage wordt verkleind tot 8% als de meeting twee of meer dagen in beslag nemen.
• Plan en boek vroeg– het vroeger boeken van een reis draagt bij aan de kans op een geslaagde trip. Het CWT onderzoek toont aan dat een reis die minder dan drie dagen van tevoren is geboekt in 21% van de gevallen uitloopt op een minder geslaagde trip.
Bij reizen die meer dan twee weken vooruit worden gepland neemt dit af met 10%.

De resultaten van het onderzoek zijn verzameld in het rapport ‘The value of business travel: The travelers’ perspective’.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!